El Servei Educatiu del museu estrena vídeo sobre el procés del pa

El vídeo ha estat gravat a la fleca  el Llonguet de Peralada.

18 d'octubre de 2022

El Servei educatiu ha actualitzat el vídeo sobre el procés del pa que els alumnes visualitzen durant el taller “El pa de l’obrador a la taula”. Aquesta és l’activitat estrella de l’Ecomuseu Farinera entre els alumnes d’infantil i primària de les escoles.

En aquest taller, els nens i les nenes elaboren un pa que s'emporta a casa per compartir l'experiència amb les famílies. Es comença observant i manipulant els ingredients, i mentre el pa es cou al forn, s’explica a través del vídeo el procés d'elaboració del pa: els ingredients que es fan servir i què aporta cadascun, les màquines que intervenen en el procés, les etapes que té l’elaboració del pa des de que comencem a pastar fins que ja tenim el pa cuit.

Aquest nou vídeo té dos protagonistes, en Jordi Porterias, el mestre flequer i en Llonguet, una animació que l’acompanya per explicar als més menuts com es fa el pa. S’ha filmat a la mateixa fleca el Llonguet de Peralada, ha estat realitzat per Link Productions i Groc Studio, i compta amb el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

El servei educatiu de l’Ecomuseu Farinera ofereix visites i tallers als centres escolars, adreçats als diferents nivells educatius  i pensats com un complement per a l’educació formal. Des del museu es col·labora de manera activa en el procés d’adquisició de coneixements que es duu a terme en els centres, atès que el patrimoni industrial com a testimoni d’una activitat productiva és un recurs didàctic que permet assolir coneixements mitjançant l’experimentació i observar in situ les aplicacions de la ciència i de la tècnica.

Consulteu les activitats educatives del curs 2022-2023 a https://www.ecomuseu-farinera.org/ca/educacio