L’Ecomuseu Farinera participa de la Festa de La Candelera amb un munt d’activitats

Del 2 al 4 de febrer es celebrarà a Castelló d’Empúries la Festa de la Candelera.

• Cartell Expo Muga 2024
25 de gener de 2024

El museu es suma als actes de la Candelera de Castelló d’Empúries que gràcies a la participació activa de moltes de les entitats del municipi  inclouen propostes per a tots els públics: playbcak, sardanes, dinar popular, conferències, xocolatada, entrega de l’Espiga i Timó, etc.

El divendres 2 de febrer, a les 17h, s’inaugurarà l’exposició: “La Muga, quan el poble vivia de cara al riu. L’exposició organitzada per Grup Cultural i d’Esbarjo de Castelló d’Empúries, ara El Salner; presenta la relació entre la vila i el riu a través d’objectes i testimonis que recullen la memòria d’un temps en que el riu formava part de la vida diària de castellonins i castellonines. Aquesta exposició ja es va poder veure en el marc de la Festa Major de l’any  2022. Atès l’interès de la mostra exposició el museu ha decidit recuperar aquesta exposició per donar-li una major difusió.

Una recreació del riu i el so de l’aigua presideixen el primer espai de la mostra. En una segona sala, s’hi poden contemplar diverses obres d’art d’artistes locals - Joaquim Callís Batlle, Pep Sala Colls, Anna M. Constanseu, Imma Figueres, Carme Porqueres, Josep M. Ametlla Rivas, Carme Marti i Badruna o Miquel Orós Muruzábal- inspirades en el riu i el pont vell, com element més pintoresc. Finalment, al tercer espai, hi ha una pantalla on es poden visualitzar diferents entrevistes a persones de la vila que donen testimoni de la seva relació amb la Muga des de la infantesa fins a l’actualitat.

En l’espai expositiu també hi haurà un racó per jugar al joc de l’aigua de la Muga que l’Ecomuseu Farinera va crear el 2022 arran de la posada en marxa de l’app Appropa’t al rec del Molí. Un recorregut al llarg de 300 m per descobrir la història, la flora i la fauna d’aquest indret. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sixtemia.lafarinera

L’exposició temporal es podrá veure de forma gratuïta fins al 28 d’abril de 2024. Ha rebut el el suport de Diputació de Girona i Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

El dissabte 3 de febrer a les 11h i a les 16.30h serà el torn del primer taller familiar de l’any 2024. Dedicat a decorar galetes amb motius de Carnestoltes. El preu són 2 € adults i 1€ majors de 6 anys i les reserves es poden fer al 972 25 05 12 o informacio@ecomuseu-farinera.org.

I a les 12h començarà la visita Tastapatrimoni Castelló d’Empúries. Un itinerari historicoartístic guiat per la vila amb maridatge begudes DO Empordà. El recorregut inclou l'entrada als tres museus de la vila i a les restes arqueològiques del Miqwè de la sinagoga del Puig del Mercadal. L’aforament està limitat i cal reserva prèvia al 972450802 o al  688331094.

El diumenge 4 de febrer a les 11h. hi haurà la visita guiada: Enfarina’t. Amb els comentaris dels nostres guies especialitzats, podràs descobrir tots els detalls d'aquesta fàbrica de farina i aprendre com es transforma el blat en farina, i la seva importància per l’alimentació mundial. La visita s’acaba amb una degustació de Pa de la Tramuntana i cervesa Rufa de blat i Aigua de Vilajuïga. Pels infants s’ofereixen sucs de fruita. El preu són 5€ adults, 2,5€ nens i gratuït per nens menors 3 anys i les reserves es poden fer al  972 25 05 12 o al 688 33 10 94.

Podeu consultar la resta de programació de la Festa a: https://www.ecomuseu-farinera.org/sites/default/files/users/FonsDocumental/FestaCandelera_2024-1.pdf