Visites guiades a l’exposició “Els retrats dels senyors”

La mostra “Els retrats dels senyors. Els àlbums familiars dels Negre Pastell de Castelló d’Empúries (1860-1957)”, comissariada per l’Arxiu Municipal de Castelló d'Empúries, estarà instal·lada fins a finals d’agost a les sales temporals de l’Ecomuseu Farinera. Ofereix al visitant la possibilitat de fer un viatge immersiu dins els àlbums familiars dels Negre Pastell a partir d’una acurada selecció de fotografies.  Majoritàriament, són retrats d’estudi executats per fotògrafs professionals, però també imatges espontànies creades per familiars i amics que reflecteixen la vida quotidiana d’una família hisendada del tombant de segle XX.

• Cartell Visites guiades a l’exposició “Els retrats dels senyors”
7 de juliol de 2023

Entorn de la mostra s’han programat diverses activitats, entre elles, dues visites guiades a càrrec de les comissàries i responsables de l’Arxiu Municipal de Castelló d’Empúries. Una oportunitat excepcional per recórrer l’exposició amb l’acompanyament de les creadores de la mostra. Així, el divendres dia 14 de juliol, coincidint amb les festes del Carme, l’arxivera municipal Marisa Roig oferirà una primera visita comentada i el divendres 11 d’agost, en el marc de la Festa Major, ho farà Meritxell Fernández. Les dues visites seran gratuïtes, tindran lloc a les 19 h de la tarda i caldrà fer reserva prèvia a l’Ecomuseu Farinera (972 25 05 12 / informacio@ecomuseu-farinera.org).

Per altra banda, s’ha organitzat una trobada-col·loqui que porta per títol “Records i testimonis entorn de la família Negre Pastell” per recollir informació sobre la família i col·laborar en la identificació de les fotografies conservades. Aquesta trobada serà conduïda per les responsables de l’Arxiu Municipal i tindrà lloc el dijous 20 de juliol a les 11 h a l’Ecomuseu Farinera,  i serà enregistrada. L’activitat està oberta a tothom que pugui aportar informació sobre els Negre Pastell i la seva vida a Castelló d’Empúries.

L’exposició es podrà visitar de forma gratuïta dins l’horari d’obertura del museu i estarà oberta fins el diumenge 27 d’agost. Paral·lelament s’ha editat un catàleg que trobareu a la botiga del museu.