L’Ecomuseu Farinera ja té una guia de lectura fàcil

Un projecte amb la col·laboració de l’Associació de Lectura Fàcil (ALF), entitat sense ànim de lucre que treballa per fer accessible la lectura, la cultura i la informació a tothom.

• Contingut intern guia de lectura fàcil
8 de febrer de 2024

En el marc del projecte d’assessorament en accessibilitat cognitiva de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, l’Ecomuseu Farinera ha creat un guia de lectura fàcil per tal d’apropar la col·lecció  a les persones que tenen dificultats lectores. Es tracta d’una guia que recull les principals màquines de la fàbrica de farina. Per a cada una d’elles s’ha creat una fitxa amb una breu descripció de la màquina, la seva història i un joc de preguntes.

L’accés a la lectura i a la informació és un dret. La Lectura Fàcil s’adreça a tothom i en especial a les persones amb dificultats lectores transitòries (persones nouvingudes, incorporació tardana a la lectura, escolarització deficient...) o permanents (trastorns de l'aprenentatge, diversitat funcional, senilitat...), que són més del 30% de la població.

En la guia la lectura fàcil s’utilitza un llenguatge senzill i directe, amb frases curtes que contenen una única idea i amb un ordre clar. Es defuig dels tecnicismes i vocabulari que no sigui estrictament necessari. I s’acompanya de fotografies que ho facin més entenedor.

El museu aplica així el seu Pla d’accessibilitat i dona compliment al dret a accedir a la  informació en format Lectura Fàcil està reconegut per la Llei d’accessibilitat aprovada pel Parlament de Catalunya el 2014.

La guia es pot sol·licitar en visitar el museu o descarregar a la web, apartat recursos: https://www.ecomuseu-farinera.org/ca/recursos