L’Ecomuseu Farinera celebra la Festa Major de Sant Llorenç amb diferents activitats

La Festa Major de Sant Llorenç omple Castelló d'Empúries de visites guiades, teatre, música, gastronomia i concerts de tot tipus.

• Cartell Antologia positiva
  • Cartell teatre al carrer 2023
31 de juliol de 2023

El museu ha preparat un seguit d’activitats per celebrar la Festa Major de Castelló d’Empúries. Com ja és habitual, el dia 10 d’agost el museu farà una jornada de portes obertes per tal de visitar de forma gratuïta l’antiga fàbrica de farina.

El mateix 10 d’agost, a les 19.30h s’inaugurarà l’exposició: Antologia positiva de Castelló d’Empúries (1998-2023). El fotògraf castelloní, Manel Puig i Palmer, presenta un recorregut fotogràfic d'aquests darrers vint-i-cinc anys a la vila de Castelló d'Empúries. En aquesta mostra es podrà veure una selecció d'imatges extretes del seu arxiu personal que no deixaran a ningú indiferent.

I el mateix dia, a les 20h, el museu presenta una nova activitat  de  Teatre de carrer: La molinera de Castelló d’Empúries, una proposta inèdita del grup Teatre de Contacte. L’activitat permet fer un recorregut teatralitzat per espais emblemàtics de la vila medieval de Castelló d'Empúries tot escoltant diferents llegendes. És un any complicat per a la Joana Massisa, molinera de Castelló, a l’escassa collita de blat d’aquesta anyada que fa perillar el molí, s’hi afegeix que comencen a córrer rumors de la seva relació amb en Joan Sala... efectivament! El conegut bandoler Serrallonga. Ja només faltaven els bruels que surten dels aiguamolls i que a les nits es senten fins i tot des de la vila, sobretot les nits de Tramuntana. El punt de sortida serà el rentador de la vila.

Finalment, el divendres 11 d’agost, a les 19h, es realitzarà la segona visita guiada a l’exposició “Els retrats dels senyors. Els àlbums familiars dels Negre Pastell de Castelló d’Empúries (1860-1957)”. La visita anirà a càrrec de la comissaria, sra. Meritxell Fernàndez  de l’Arxiu Municipal de Castelló d’Empúries.  L’activitat és gratuïta, però cal fer reserva prèvia a l’Ecomuseu Farinera (972 25 05 12 / informacio@ecomuseu-farinera.org).

Recordem que l’exposició ofereix al visitant la possibilitat de fer un viatge immersiu dins els àlbums familiars dels Negre Pastell a partir d’una acurada selecció de fotografies. Són retrats d’estudi executats per fotògrafs professionals, però també imatges espontànies creades per familiars i amics que reflecteixen la vida quotidiana d’una família hisendada del tombant de segle. Es pot visitar de forma gratuïta fins el diumenge 27 d’agost.