Transmissió en directe ELS AIGUAMOLLS, UN PAISATGE 100% EMPORDÀ

30 de novembre de 2022

Transmissió en directe pel twitter ELS AIGUAMOLLS, UN PAISATGE 100€% EMPORDÀ, recorregut i converses sobre paisatge, industrialització i cultura de Castelló d'Empúries amb l'Ecomuseu Farinera.

Preu:
Gratuït

Les transmissions en directe o “live online” es faran a través dels comptes d'accés obert de Twitter de Livemedia, Ecomuseu FarineraMNACTEC .

Recorregut i converses sobre paisatge, canvi climàtic i cultura de Castelló d'Empúries amb l'Ecomuseu Farinera. Un tram del recorregut de la ruta dels Estanys del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà,  tot travessant una gran diversitat de paisatges i ambients, joncars, bosc de ribera, camps de conreu, el cultiu del blat… passant pel Pont da Vinci fins arribar a la Mugueta. I la descoberta dels estanys de Vilaüt, l’últim record de l’antic estany de Castelló, que ocupava una gran extensió de la plana, on s’hi va construir el primer aguait (1983) d’ocells del Parc natural i on viuen unes sureres monumentals. Amb reflexions sobre la sostenibilitat a partir de l’ús de l’aigua del territori.

Amb: Carme Gilabert, directora de l'Ecomuseu Farinera, Joan Dalmau (pagès, president de la Junta del Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà) i Josep Espigulé (biòleg).

MATRIX CULTURA 2050 és un projecte impulsat per l’associació cultural Livemedia que presenta una relació entre cultura, innovació i desenvolupament sostenible des de la perspectiva d’iniciatives culturals i locals, vinculades al territori, els seus paisatges i patrimonis.

A partir dels mitjans audiovisuals online i altres eines TIC, la clau de treball és com aquestes iniciatives poden mostrar el valor de la cultura per al desenvolupament sostenible des de les seves pràctiques i coneixements. I això a través d’un flux de treball que enguany es realitza amb tres museus del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC): el Museu Hidroelèctric de Capdella, l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries i el Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa.

Més info a: https://matrixcultura2050.substack.com/ i https://mnactec.cat/ca/el-museu/premsa-detall/el-st-del-mnactec-a-matrix-cultura-2050

Organiza:
Ecomuseu Farinera i Ajuntament de Castelló d'Empúries