Pack 4 parcs, 4 estacions: L'art en el territori de Cap de Creus

12 i 13 de febrer de 2022

Els espectaculars afloraments geològics són un dels trets més significatius del Parc Natural del Cap de Creus, amb les seves complicades i belles formes que sovint fan desbocar la imaginació del visitant, que veu al seu lloc imatges d'animals reals o éssers mítics (lleó, drac, camell, àliga, gat, rata...).
Malgrat que són el vent i el mar, i no els Déus, els que amb llur activitat incessant, iniciada fa milers d'anys, han anat modelant el paisatge geològic del cap de Creus fins al moment actual, les figures i formes han inspirat a més d'un artista.

Lligat amb ell terreny i les condicions amb les quals conviu el Cap de Creus els seus habitants des de temps molt llunyà han intentat conquerir-lo per poder-hi sobreviure. Una de les construccions humanes més simbòliques que es troben al Parc són els murs de pedra seca que delimiten les terrasses de les vinyes i oliveres, i que avui en dia formen part indispensable del nostre territori; creant a primer cop d'ull un paisatge.

Durada:
Cap de setmana
Preu:
Gratuït

Dissabte 12 de febrer de 2022:
  Visita a l'espai EmpordàNA'T + Taller d'història i restauració de les parets de pedra seca.

Una visita i un taller per apropar al coneixement del patrimoni, l’ofici i la tècnica de la pedra seca.

Horari: 16.30h

Lloc: Ecomuseu Farinera de Castelló d'Empúries

Diumenge 13 de febrer de 2022: Sortida: Del Paisatge al quadre.

Aprendrem que com que el Paratge de Tudela forma part de la Reserva Natural Integral i no es pot fer cap alteració sobre el terreny, la flora i la fauna. Una sortida per sensibilitzar de les problemàtiques habituals, bones pràctiques, etc.

Lloc sortida: Paratge de Tudela (Cadaqués)

Hora : a les 10h. Durada: 3h aprox

Activitats gratuïtes. Places limitades. Prèvia reserva al telf. 972 25 05 12 o informacio@ecomuseu-farinera.org