S’estrena a l’Ecomuseu Farinera “Fluvius”, una instal•lación audiovisual per gaudir i sentir el riu Fluvià

29 de juny de 2021

El proper divendres, 9 de juliol de 2021 a les 19h, s’estrena a l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries una instal•lació audiovisual itinerant pensada per fer sentir al visitant un viatge al cor del riu Fluvià. Es tracta d’un projecte del realitzador audiovisual Pere Puigbert i l’artista Torrent Pagès, coproduït pel Museu de l’Anxova i de la Sal de l’Escala, el Museu de l’Aigua de Salt, Aigua Vilajuïga i l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries.

“Fluvius és un projecte col•lectiu i multidisciplinari, que sorgeix d’una voluntat de vincular tecnologia i natura, creant un maridatge que convidi el visitant a deixar-se portar pel fluir de l’aigua, i a experimentar un viatge visual i sonor al cor d’un riu”, remarca Pere Puigbert.
L’element central és una instal•lació audiovisual, on es projecta un film poètic rodat per Pere Puigbert, que capta el fluir del Riu Fluvià, que neix a la comarca de la Garrotxa i mor a l’Alt Empordà.

La projecció interactua amb la fluïdesa de l’aigua, ja que les imatges es reflecteixen en una superfície central, creada per l’artista Torrent Pagès, sobre la qual flueix aigua en temps real, generant un diàleg entre l’element físic i l’element representat. Al voltant d’aquest espai central transita el visitant, que interactua amb l’obra a través d’una sèrie de sensors que controlen els elements visuals i sonors presents en la instal•lació.

La instal•lació es podrà veure a Castelló d’Empúries fins el 26 de setembre de 2021, després el muntatge farà la darrera parada en la seva itinerància al Museu de l’Aigua de Salt (del 8 d’octubre al 24 de desembre).

La inauguració serà amb aforament limitat, cal reservar al telèfon 972 25 05 12 o mail informacio@ecomuseu-farinera.org

Realització audiovisual: Pere Puigbert
Construcció instal•lació: Torrent Pagès
Costura: Carme Pérez i Mariona Pagès