Un cap de setmana amb valor afegit

8 de maig de 2019 -

Els dies 11 i 12 de maig es celebrarà a Castelló d’Empúries un cap de setmana diferent: Del blat el pa, una proposta conjunta de l’Ecomuseu-Farinera i la Cooperativa Agrícola per tal donar a conèixer la tasca dels agricultors castellonins i la importància del pa i del patrimoni fariner de la vila.

Un cap de setmana amb valor afegit en activitats com la Ruta en trenet pels camps de blat, prevista el diumenge 12 de maig a les 12h. prèvia reserva al 972 25 05 12. Amb aquesta activitat el públic podrà conèixer alguns dels camps de blat d’on s’obté la farina amb la que s’elabora el Pa de La Tramuntana. Els pagesos de la Cooperativa van optar al 2011 per recuperar dues varietats de blat que s'havien produït a la zona als anys 40 i 60, el Florence Aurora i Soissons. Aquests blats es conreen amb producció integrada, és a dir, un sistema respectuós amb el medi i la salut de les persones, en el que es fa seguiment de tots els cicles del camp, es potencia la rotació de cultius i es registren totes les actuacions.

Una altra activitat també amb valor afegit és el Berenar tradicional de pa amb xocolata Torras que es farà també el diumenge 12 de maig després l’espectacle La botigueta de la companyia Tanaka Teatre. El berenar és a benefici de l’entitat castellonina El Tamariu, que té un centre de dia de teràpia ocupacional per a persones amb discapacitat intel•lectual.

Hi haurà també altres activitats que permeten descobrir productes de proximitat, com el Tastapatrimoni, un recorregut pel patrimoni i la gastronomia de la vila, o la visita guiada Enfarina’t que us descobrirà els secrets de fer farina i us permetrà alhora fer un tast de Pa de La Tramuntana i cervesa Rufa, elaborada amb blats dels Aiguamolls.

Finalment, gràcies a la Cooperativa de Castelló d’Empúries podrem veure en funcionament maquinària antiga que s’havia fet servir per cultivar els camps del poble. Concretament, una màquina de batre i màquina de segar i lligar, una d’elles marca Ajuria de Vitoria. La posada en marxa serà a les 11h i a les 17.30h al pàrking del museu.