NEWS

L’Ecomuseu-Farinera participa en una prova pilot sobre sistema d’avaluació de les activitats educatives als museus de Girona

22 de febrer de 2018 -

Fins a finals de juny, l’Ecomuseu-Farinera participa en una prova pilot sobre sistema d’avaluació de la qualitat de les activitats educatives que s’aplicarà a les activitats dels museus de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona. Aquest sistema d’avaluació ha estat encarregat a la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la Universitat de Girona. L’objectiu és millorar l’acció educativa dels museus gironins tot creant un sistema basta en un enfocament qualitatiu que permeti obtenir una lectura d’impactes de l’activitat educativa vinculada al patrimoni. La prova pilot, en la que hi participen 3 museus de la Xarxa, ha de permetre valorar el funcionament i poder corregir tot allò que es consideri necessari abans de posar el sistema en marxa als 26 museus que la composen.

Des de l’ecomuseu s’ha convidat a participar-hi als docents que tenien programades activitats al museu durant els dos darrers trimestres del curs i se’ls ha informat sobre els objectius del projecte: comptabilitzar els impactes qualitatius de les activitats didàctiques dels museus per a grups escolars tan en el professorat, en l’educador i en l’alumnat. S’hi ha adherit 8 professors de diferents escoles i instituts, que han de respondre un qüestionari abans de la visita, durant la visita i amb posterioritat al dia de l’activitat al museu. També es tramet un qüestionari que han de respondre els alumnes.

portada oferta educativa 17 18 retall.jpg