Vine a jugar al Joc de l’oca: L’aigua de la Muga que l’Ecomuseu Farinera proposa per la 8a Setmana de la Natura

La Setmana de la Natura 2023 tindrà lloc del 22 de maig al 5 de juny a Catalunya.

15 de maig de 2023

La pèrdua de biodiversitat afecta greument a Catalunya, malgrat els esforços duts a terme . En els darrers 20 anys, les poblacions de fauna han tingut una davallada del 24% dels seus individus, i el 81% dels hàbitats protegits es troben en mal estat. Destaquen les zones humides, un dels hàbitats amb més biodiversitat i més degradats de Catalunya.

Aquesta situació mostra la necessitat urgent de restaurar la natura. Per això, la Setmana de la Natura servirà un any més per visibilitzar la necessitat d’implicar-nos col·lectivament per mantenir el bon funcionament dels ecosistemes i fer front a la pèrdua de biodiversitat i a la crisi climàtica. El tret de sortida de la Setmana serà el Dia Internacional de la Diversitat Biològica (22 de maig), inclourà el Dia Europeu dels Parcs (24 de maig) i finalitzarà amb el Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny).

L’Ecomuseu Farinera es suma a la iniciativa amb dues activitats. El dissabte 3 de juny a les 11 h, hi haurà Visita guiada al Rec del Molí i descoberta del joc “L’aigua de la Muga”. Descobrirem el rec del Molí i podrem jugar amb el nou joc. A mesura que s’avança pel taulell es pot conèixer a fons el riu La Muga, des del seu naixement al Pla de la Muga fins la seva desembocadura al golf de Roses, a la urbanització d'Empuriabrava. I tots els usos que es fan de l’aigua: comportes, rescloses, embassament, depuradores, … així com recomanacions de bones pautes per un ús responsable d’aquesta.

Els continguts d’aquest joc han estat desenvolupats per l’empresa mediambiental Sorbus, amb l’acompanyament de l’equip del museu. I el disseny per part de Sixtemia. El joc s’ha dissenyat seguint les pautes d’un joc de l’oca, per a entre dues i quatre persones, per bé que hi pot jugar més gent. Apte per a totes les edats! Cada participant s’emportarà un joc a casa seva i un regal! L’activitat és gratuïta però cal inscripció prèvia al 972 25 05 12 i/o  informacio@ecomuseu-farinera.org

I el dia 4 de juny es celebrarà a l’Ecomuseu Farinera una jornada de portes obertes. Una bona ocasió per descobrir l’espai fabril i l’espai EmpordàNA’T, la porta d’entrada al quatre parcs naturals de la comarca. Vivim en un entorn únic!

Aquestes activitats reben el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.