Arriba la Setmana de la Ciència a l'Ecomuseu Farinera amb un munt de propostes per a tots els públics

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) que compta amb el suport de nombroses institucions i entitats en l’àmbit de la recerca i de la divulgació de la ciència i la tecnologia.

3 de novembre de 2022

En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de divulgació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics..., una gran oferta científica de diferents formats a l’abast de tothom. Enguany el fil conductor és la innovació i el coneixement local com a motor de creixement, posant en valor els actius de la innovació  i ciència que hi ha arreu de Catalunya.

L’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries hi participa amb una jornada de portes obertes prevista per el 11 de novembre per tal de conèixer la fàbrica de farines i tot l’enginy tècnic que fa possible el seu funcionament. El dissabte 12 de novembre, és el torn del taller familiar de robòtica Wedo.2 destinat a nens i nenes de 6-8 anys, per introduir-los en el món de la programació. I el diumenge 13de novembre, arriba una novetat. Un taller formatiu destinat a joves, a partir de 12 anys, per tal de conèixer el món del 3d vinculat al patrimoni. Durant l’activitat es recrearan objectes de la Farinera per fer-ne un model en 3 dimensions utilitzant el mòbil. La formació anirà a càrrec de Pau Castillo de l’empresa Surcast Tecnologia aplicada al patrimoni. Les dues activitats es faran a les 11h i cal reservar prèviament al telf 972 25 05 12 o informacio@ecomuseu-farinera.org

La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

Aquestes activitats reben el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.