Arriba la 7a edició de Nadal al Museu, que omplirà d’activitats els museus de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona.

Aquest Nadal, com ja és tradició als museus del territori, els infants que els visitin podran gaudir d’un munt d’activitats educatives. Amb el lema: “Tens ganes de passar-t'ho bé per Nadal? Visita els museus de les comarques de Girona, i descobreix-ho!” es continua amb la voluntat de fer passar bones estones d’oci, mentre s’aprèn sobre el patrimoni i les tradicions locals.

2 de desembre de 2021

Els 26 museus que conformen la Xarxa oferiran una àmplia oferta d’activitats familiars programades en motiu del pont del 8 de desembre i de les vacances de Nadal: tallers infantils, casals de Nadal, zones infantils per pintar i retallar autònomament i decorar arbres de nadal dels museus, pessebres, audicions de música, fer fanalets de Reis o gaudir de recitals de contes de Nadal, entre moltes altres activitats. D’aquesta forma, es pretén que els museus entrin dins l’imaginari familiar com un espai obert, lúdic, amable i acollidor per descobrir durant el període nadalenc el patrimoni i les tradicions locals.

Del 4 de desembre al 9 de gener tindrà lloc la setena edició de Nadal al Museu.

Els 26 museus que integren la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, són de temàtiques variades com la història, el cinema, el joc, l’artesania, l’arqueologia, l’etnologia, el medi natural, el mar, la tecnologia, l’art... i estan distribuïts per tot el territori gironí.

Els 26 museus, per una banda, i tal i com hem comentat, oferiran una àmplia programació d’activitats al llarg dels dies de vacances escolars (pont, caps de setmana i Nadal).

Per l’altra, els museus oferiran una activitat conjunta als seus visitants: un repte on a través d’una il•lustració de l’autora Roser Matas (on de forma divertida ens mostra les particularitats del museu), petits i grans hauran de buscar els objectes reals del museu que apareixen a la il•lustració. Després de fer la visita lliure en família i trobat els objectes destacats, rebran un petit regal. Els que ho vulguin, podran pintar al museu, o endur-se a casa, el colorejable en blanc i negre de la il•lustració del museu.

Tota la programació d’activitats de Nadal dels 26 museus de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona la trobareu en el web www.nadalalmuseu.com on s’actualitzarà en cas de novetats o canvis en funció de l’evolució de la pandèmia. Al web també hi ha disponible pel públic infantil i jove, un munt de tallers online vinculats al patrimoni  dels museus. En són uns bons exemples els tallers de baldufes de papiroflèxia, de salaó d’anxova,  de monjo copista, de fang, de titella, art en primera persona o Alice Guy la primera directora de cinema, entre molts altres.
A més, l’esdeveniment també serà present a les xares socials amb el hashtag #NadalalMuseu.

ELS 26 MUSEUS INTEGRANTS DE LA XARXA DE MUSEUS DE LES COMARQUES DE GIRONA SÓN: Museu Etnològic del Montseny. La Gabella (Arbúcies) • Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles • Museu Darder. Espai d’Interpretació de l’Estany (Banyoles) • Terracotta. Museu de ceràmica (La Bisbal d’Empordà) • Museu Municipal Josep Aragay (Breda) • Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries • Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries • Museu de l’Anxova i de la Sal (L’Escala) • Museu del Joguet de Catalunya (Figueres) • Museu de l’Empordà (Figueres) • Museu d’Arqueologia de Catalunya-Girona • Museu d’Art de Girona • Museu del Cinema. Col•lecció Tomàs Mallol (Girona) • Museu d’Història de Girona • Museu d’Història dels Jueus (Girona) • Tresor de la Catedral de Girona • Museu Municipal de Llívia • Museu del Mar de Lloret de Mar • Museu de la Garrotxa (Olot) • Museu dels Sants d’Olot • Museu del Suro de Palafrugell • Museu de la Pesca de Palamós • Museu Etnogràfic de Ripoll • Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols • Museu de la Mediterrània (Torroella de Montgrí) • Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret

LA XARXA TERRITORIAL DE MUSEUS DE LES COMARQUES DE GIRONA

La Xarxa Territorial de Museus de les Comarques de Girona forma part de les xarxes territorials de museus de la Generalitat de Catalunya.

Aquestes són l’instrument bàsic per canalitzar concertadament les polítiques de suport als museus del país i dur a terme projectes i accions de forma mancomunada. La Xarxa Territorial de Museus de les comarques de Girona funciona des del 2014 i va ser formalment constituïda el 27 de novembre de 2015 per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i els titulars dels 26 museus registrats que actualment conformen la xarxa. Més informació a http://patrimoni.gencat.cat/ca/museusdegirona