NACHRICHTEN

L’Ecomuseu-Farinera tanca l’any 2018 amb bones xifres de públic

4 de gener de 2019 - General

El públic total de l’any 2018 ha estat de 18.969 persones, de les quals 12.914 han estat visitants i 6.055 usuaris, és a dir, persones han participat en les activitats organitzades al museu o bé sigui directament pel museu o per tercers.

Al 2018 han visitat la Farinera de Castelló d’Empúries un total de 12.914 visitants, el que representa un ascens del 7,96% respecte l’any anterior. D’aquests visitants, el 65% han estat visitants individuals i 35% ho han fet en grup. D’aquests 2.484 persones són públic escolar.

Pel que fa a tipologies d’entrades, un 76% ha estat públic que ha visitat l’exposició permanent, un 11% les diferents exposicions temporals i un 13% l’Espai EmpordàNA’T.

Per setè any consecutiu, el mes de major afluència de públic ha estat l’octubre, seguit del març que ha coincidit amb la Setmana Santa i no pas de l’agost, que enguany ocupa la 4 posició. Recordem que durant el mes d’octubre el museu acull la Ruta de l’Art, una iniciativa plenament consolidada al municipi i que concentra un gran nombre de visitants.

Pel que fa a l’estadística de visitants segons origen, s’observa com el 74% del total prové del territori català. El 67% és públic de Girona i comarques mentre que el 30% de Barcelona i comarques. Per quart any consecutiu es dóna aquesta tendència de més públic de proximitat. Els visitants de les comarques de Tarragona i Lleida queden a molta distància, amb un 3 % i 1% respectivament.

El segon grup de visitants en importància és l'europeu, amb un 21%. Com cada any domina el públic francès (el 74% del nostre públic), seguit de l’alemany, l’italià i el belga. Amb un percentatge menor es situen els anglesos i holandesos.
El públic de la resta de l’Estat Espanyol és el menys nombrós, amb un 5% sobre el total. Predominen les comunitats autònomes de Navarra, València, País Basc i Madrid i en inferior percentatges la resta de comunitats.
L'anàlisi dels visitants segons canal d’informació confirma com a més important la informació obtinguda al municipi (60%), i dins d’aquest grup, la primera posició és passant per davant (65%), la segona a través de l’oficina municipal de turisme (14%) i en tercer lloc pel programa d’activitats (12%).

El canal d’informació extern suposa un 31% del total. Punt que ha incrementat respecte l’any anterior. Dins d’aquest és interessant remarcar que el 63% ens arriba a través de les escoles. Seguit del 24% ja ens coneixen, un 24% per OIT’s externes i, mantenint-se respecte a anys anteriors, amb un 4% través del boca orella i amb el mateix percentatge la segona visita. La informació obtinguda a través d’Internet és d’un 3% i de guies turístiques d’un 1%.

Pel que fa als usuaris, 6.055 persones han participat en les activitats organitzades al museu. Xifra que representa un descens del 14% respecte l’any passat.

D’aquests, 3.118 ho han fet a través d’una activitat organitzada pel propi museu i 2.937 persones han assistit a una activitat organitzada per alguna altra entitat que ha permès que la Farinera sigui un proveïdor de serveis per a entitats i col•lectius del municipi. Recordem, que aquí es compatibilitzen els usos de la cessió del pati del museu per diferents festivals i actes de la festa major. I que aquestes dades fluctuen molt d’un any a un altre.