NACHRICHTEN

Els museus de Castelló d’Empúries celebren el Dia Internacional dels Museus sota el lema “Els museus com a eixos culturals. El futur de la tradició”

- General

Des de l'any 1977 se celebra El Dia Internacional dels Museus cada 18 de maig a tot el món. Un dia de l'any on els museus són els veritables protagonistes, obrint les seves portes i oferint una atractiva oferta d'activitats per sensibilitzar als visitants sobre la seva importància en el desenvolupament de la societat. Un any més, els museus del municipi de Castelló d’Empúries organitzen diverses activitats per celebrar aquest dia tan especial.

Els museus han organitzat una jornada de portes obertes pel dissabte 18 de maig. L’Ecomuseu-Farinera i el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó es podran visitar de 10 a 14h. i de 16:30 a 19h i de 10 h a 14 h i de 16 h a 19 h, respectivament.

Per la seva banda, el Museu del Tresor de la Basílica farà un 2x1 en l’entrada de 10 a 14 i de 16 a 19 h.

El mateix dissabte, també es podrà descobrir el ric patrimoni medieval i jueu de la vila amb les visites guiades que s’han organitzat. A les 11h hi haurà la Visita guiada: Castelló d’Empúries: capital comtal, que permetrà visitar la Basílica, el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó i la Sinagoga del Puig Mercadal en un 2x1 en el preu d’entrada. Cal reservar prèviament al 680 49 69 72, 972 45 05 83 o reserves@empordabrava.net. L’altra opció, és la Visita guiada a la Sinagoga del Puig Mercadal, que acabarà amb una degustació de vi kosher. Aquesta activitat es farà a les 11h i les 17h, sota reserva al 680 49 69 72 i el preu és de 4 € per persona.

A les 12h del migdia s’inaugurarà l’exposició temporal: 20 anys d’Història Rural que commemora els 20 anys de l’Associació d’Històrial Rural que té la investigació històrica com a eix. També es pot aprofitar aquest dia per visitar les altres exposicions que els museus acullen. A l’Ecomuseu-Farinera, l'exposició temporal: Pa & . Fotografies de Francesc Guillamet. I al Museu d’Història Medieval, l’exposició “Carles Fages de Climent. L’Arcàdia empordanesa” que ha organitzat la Institució de les Lletres Catalanes.

I a la nit, els museus s’afegeixen a celebrar la NIT EUROPEA DELS MUSEUS una iniciativa del Consell d'Europa que se celebra enguany el mateix dissabte 18 de maig. La proposta és una visita guiada nocturna conjunta al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó i a l’Ecomuseu-Farinera. L'activitat que s’iniciarà a les 21.30h a la Cúria, clourà as l’Ecomuseu-Farinera amb un tastet de vi de la DO Empordà i uns dolços bruels, especialitat típica de Castelló d'Empúries. La visita és gratuïta i cal inscriure’s prèviament al telèfon 972 25 05 12.