NACHRICHTEN

18a Fira del pa a Castelló d’Empúries

3 de maig de 2016 - General

Hi ha un núvol blanc, xivarri i corredissa de jovenalla, protegits amb màscares. Uns s’amaguen darrera les bales de palla, els altres els empaiten amb bosses de farina a la mà. Farina per tot arreu. Han quedat ben blancs, però han xalat de valent. És la gran batalla de la farina, un dels actes estrella de la Fira del pa d’enguany. Castelló d’Empúries ja en porta 18 edicions.

Pels carrers que s’enfilen des de la Farinera fins a la Basílica les acolorides parades ens ofereixen els seus productes alimentaris, d’artesania i també de pa.

De pa, en voleu saber més ? Doncs podeu participar en els activitats que diumenge 15 de maig trobareu a Castelló d’Empúries, organitzades per l’Ajuntament i l’Ecomuseu-Farinera, amb el suport de la Diputació de Girona i del Departament de Cultura. El pa, la farina i el blat es fan presents a la fira des de múltiples activitats i propostes.

Obrirà la Fira la xerrada sobre el Pa i la cuina per part d’en Salvador, en Màrius i en Joan Jordà, de l’Hotel Restaurant Empòrium, distingit amb una estrella Michelin. De ben segur que faran les delícies dels assistents.

Abans de dinar podeu començar a fer boca amb la Visita gourmet, tot fent un recorregut pel patrimoni i la gastronomia de la vila. Famílies amb nens podeu fer el vostre stop motion Mola fer moldre el molí; o aprendre a fer uns deliciosos dracs de pa. I els que ja no sou tant nens, o si, tindreu l’oportunitat de fer un Taller de pa àzim per la tarda.

Podeu aprofitar també per visitar la Farinera, hi heu estat mai ? Descobrireu els secrets que amaga fer farina i entrareu en una fàbrica que no hauríeu imaginat. Si ja la coneixeu, podeu aprofitar per seguir la visita guiada a l’exposició fotogràfica Rosada i Blat, una altra perspectiva del  creixement que farà el propi artista, o deixar-vos captivar pels nostres parcs naturals a l’espai EmpordàNA’T. D’oferta no us en faltarà.

A la tarda tindrem l’espectacle Una paradeta particular. Voleu acompanyar la  Princesa Bleda a la recerca del seu tresor  perdut ? L’ha perdut… o li han pres? Potser li ha robat el gripau blau? … I després de tantes emocions recuperarem les forces amb una bona xocolata.

I, s’haurà acabat ? No! Encara tenim una darrera proposta ben atractiva, tindrem ocasió de gaudir del concert de l’Empordà Gospel Choir, amb els seus ritmes acolorits.

I, ara si, podrem tornar cap a casa havent gaudit d’un dia complert en què el blat, la farina i el pa hauran estat els protagonistes principals.
Podeu consultar la programació a: www.ecomuseu-farinera.org
paradeta04.jpg