Visita guiada a la Farinera

Curs 2022-2023

Què fem?

Introduïm als joves, a partir d'una animació audiovisual, en el procés de fabricació de la farina de manera industrial. Tot seguit, accionen manualment un molí rotatori i un molí hidràulic, fent un repàs històric a la mòlta. Desprès, fem descobrir as alumnes que la fàbrica es mou gràcies a la força de l'aigua mitjançant una altre maqueta accionable, la de la Turbina Francis.

Ja al segon pis, observem l’estructura d’un gra de gra de blat i observem els productes resultants: farina, segó, segones. I finalment, mitjançant un documental, mostrem les condicions de treball dels operaris de la fàbrica.

Durada:
Preu:
2,15 €. Possibilitat de subvenció Indika de la Diputació de Girona
Objectiu didàctics

*Descobrir l’evolució de la mòlta al llarg del temps.

*Conèixer el sistema austrohongarès de mòlta gradual i el seu funcionament.

*Descobrir el gra, com a matèria primera. I les productes resultants: farina, segó, segones.

*Aprofundir en la font d'energia de la fàbrica: l'aigua i la turbina hidràulica.

Què fem?

Contacte: 972 25 05 12 o informacio@ecomuseu-farinera.org