Transmissió en directe DEL REC DEL MOLÍ A LA TURBINA DE LA FARINERA

24 d'octubre de 2022

Transmissió en directe pel twitter DEL REC DEL MOLÍ A LA TURBINA DE LA FARINERA, recorregut i converses sobre paisatge, industrialització i cultura de Castelló d'Empúries amb l'Ecomuseu Farinera.

Preu:
Gratuït

Les transmissions en directe o “live online” es faran a través dels comptes de Twitter de Livemedia, Ecomuseu FarineraMNACTEC  i XATIC.

Recorregut i converses sobre paisatge, industrialització i cultura de Castelló d'Empúries amb l'Ecomuseu Farinera. Un tram del recorregut del Rec del Molí al seu pas per Castelló d'Empúries seguint la muralla medieval, fins arribar a la bassa de l'antic molí i actual Farinera. A l'Ecomuseu Farinera se'ns mostra la turbina Francis construïda al 1905 i s'explica el procés d'aprofitament de l'aigua del Rec com a font d'energia per a la molta del blat i la producció de la farina. Amb reflexions sobre la sostenibilitat a partir de l'energia hidràulica en tot el procés tecnològic de producció de la farina, i la cultura del pa.

Amb: Carme Gilabert, directora de l'Ecomuseu Farinera, Joan Dalmau (pagès) i Josep Espigulé (biòleg).

MATRIX CULTURA 2050 és un projecte impulsat per l’associació cultural Livemedia que presenta una relació entre cultura, innovació i desenvolupament sostenible des de la perspectiva d’iniciatives culturals i locals, vinculades al territori, els seus paisatges i patrimonis.

A partir dels mitjans audiovisuals online i altres eines TIC, la clau de treball és com aquestes iniciatives poden mostrar el valor de la cultura per al desenvolupament sostenible des de les seves pràctiques i coneixements. I això a través d’un flux de treball que enguany es realitza amb tres museus del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC): el Museu Hidroelèctric de Capdella, l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries i el Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa.

Més info a: https://matrixcultura2050.substack.com/

Organiza: