Una dia especial, l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries compleix 25 anys

El proper 26 de març farà vint-i-cinc anys que es va constituir l’ens autònom Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries. Després d’un primer període de rehabilitació de l’edifici i millora de les instal·lacions, el projecte del museu ha quedat consolidant, oferint una àmplia oferta d’activitats i una carta de serveis a disposició de la ciutadania.

• Cartell Festa 25 anys
14 de març de 2022

25 anys després, el museu inicia un nou període a partir del Pla estratègic aprovat el setembre de l’any passat i del nou pla de públics que s’acaba d’enllestir.

Per commemorar la efemèride, el museu ha programat diverses activitats al llarg de l’any, amb festa d’aniversari inclosa. Aquesta es celebrarà el dissabte 26 de març, i comptarà amb la participació de diverses entitats del municipi que s’han sumat a la celebració.

Els actes començaran a les 11 h del matí, amb una audició de cobla amb els alumnes de l’Escola Municipal de música Antoni Agramont de Castelló d’Empúries. Al migdia comptarem amb l’actuació de la Colla de Gegants de Castelló d’Empúries i es presentarà el capgròs del “Farinó” que s’ha creat per celebrar aquests 25 anys.

Per la tarda, a partir de les 17h reprendrem la festa amb l’actuació de l’Esbart Dansaire de Castelló d’Empúries. I tot seguit bufarem les espelmes, que no poden faltar. A les 18 h presentarem una nova aplicació del museu sobre el Rec del Molí, una nova manera de difondre el patrimoni de l’entorn del museu.  L’aplicació ha estat realitzada per l’empresa tecnològica Sixtemia, amb guió de l’empresa meidoambiental Sorbus. Volem agrair al Grup de teatre Esplais de Castelló d’Empúries i en Gerard Ripoll la seva participació en els àudios que conplementen l’app.

Acabarem la festa amb la visita teatralitzada: la revolució de la Farina, que començarà a les 19 h.

El museu oferirà accés gratuït a les seves instal·lacions durant  tota la jornada, una bona ocasió per visitar l’exposició temporal: Catalunya país d’enginy i innovació. 30 aportacions científiques catalanes.

Per a més informació podeu consultar el programa d’activitats al www.ecomuseu-farinera.org o trucar al telèfon del museu: 972 250 512

Les activitats compten amb la col·laboració de l’Esbart de Castelló d’Empúries, la Colla de Gegants de Castelló d'Empúries i de l’Escola Municipal de Música Antoni Agramont de Castelló d’Empúries. I el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

L’organització es reserva el dret de modificat el programa per motius de força major. En cas de mal temps, les activitats a l’exterior quedaran anul·lades.