Torna la 7a Setmana del Turisme Industrial, la gran festa del Patrimoni industrial català

Del 22 al 30 d’octubre museus, antigues fàbriques, mines, colònies tèxtils, centres d’interpretació i diverses empreses programaran desenes d’activitats arreu del territori

Una oportunitat única de descobrir per què el turisme industrial és diferent, sostenible i proper.

La Setmana del Turisme Industrial s’ha consolidat com un esdeveniment únic a Europa i en una gran festa per al patrimoni industrial català.

• Cartell Setmana del Turisme Industrial
19 d'octubre de 2022

La Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya (XATIC) organitza del 22 al 30 d’octubre la setena edició de la Setmana del Turisme Industrial de CatalunyaUna oportunitat única per descobrir el més interessant del patrimoni industrial català de manera molt diferent.

El regidor de Turisme de l’Ajuntament de Terrassa i vicepresident de la XATIC, Pep Forn, assegura que la Setmana del Turisme Industrial de Catalunya “permet visualitzar els diferents recursos de patrimoni industrial i d’experiències relacionades que disposen els municipis i el país, oferint-los d’una manera força atractiva al públic de proximitat”.

Amb aquesta finalitat, museus, antigues fàbriques, mines, colònies tèxtils, centres d’interpretació i empreses programaran visites guiades, portes obertes o tallers perquè els visitants puguin conèixer de primera mà com es fan les coses; les que han format part de la nostra història i totes aquelles que fem servir cada dia.

En aquesta setena edició, aquesta gran festa del patrimoni industrial, consolidada i única a tota Europa, celebrarà la I Jornada de Portes Obertes a les empreses, una acció de proximitat perquè els ciutadans descobreixin una part o la totalitat dels diferents processos productius d’empreses d’arreu del país i visquin i entenguin l’esforç, l’enginyeria i el treball tan complex que hi ha darrere de les coses que formen part del nostre dia a dia.

Amb la Setmana del Turisme Industrial 2022, la XATIC continua apostant per difondre i promoure el turisme industrial com un turisme diferent, sostenible i molt més proper.

El Bus a Cegues

Una de les activitats més sorprenents de la Setmana del Turisme Industrial és el Bus a Cegues. Un recorregut sorpresa que s’iniciarà des de diferents punts de Catalunya amb activitats per diverses localitats i equipaments catalans associats a la XATIC.

El gran èxit d'anteriors edicions ha fet que l'activitat segueixi creixent. Aquest any oferirà 8 rutes diferents el 22 d’octubre, incloent-hi un cap de setmana a cegues els dies 29 i 30 d’octubre. Els participants només saben el nom de la ruta, l’hora de sortida i l’arribada.

Sobre la XATIC

La Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya (XATIC) és l’associació que agrupa l’oferta de turisme industrial més àmplia de Catalunya. Museus, Centres d’interpretació, antigues fàbriques o mines. Més de 100 equipaments de 57 municipis d'arreu del territori amb 1.400.000 de visitants anuals, 8.600 socis del Club XATIC i més de 2.000 activitats organitzades cada any.