Museus i Liceu: una història compartida

119 Centres culturals de Catalunya exposaran a les seves seus obres relacionades amb el Liceu en el marc del seu 175è aniversari

• Museus i Liceu: una història compartida
16 de març de 2022

Museus i Liceu: una història compartida és el resultat d’un projecte entre museus, col·leccions, biblioteques, arxius i centres d’exposicions de Catalunya i el Liceu per commemorar el 175è aniversari del Gran Teatre. L’acció també vol contribuir a fer xarxa i establir lligams entre les institucions culturals del país.

En total són 119 centres culturals de Catalunya (museus, arxius i biblioteques, col·leccions i centres d’exposicions) els que han seleccionat una o diverses obres de les seves col·leccions relacionades amb la història del Liceu que exposaran durant uns mesos a les seves seus, entre el 15 de març de 2022 i el 31 de juliol de 2023.

S’han sumat a la iniciativa Museus i Liceu: una història compartida, distribuïts en 77 centres participants a la província de Barcelona, 25 a la de Girona, 7 a Lleida i 10 a Tarragona.

Al voltant de 145 obres composen aquesta eclèctica mostra, des de pintures, fotografies, esbossos escenogràfics, diorames, documents, escultures, instruments o objectes personals de personalitats vinculades al Liceu, entre d’altres.

Moltes de les obres tenen una relació directa amb el Teatre, d’altres, però estan relacionades amb el món de l’òpera, la música o el teatre, i formen part, alhora, de l’herència cultural necessària per ser on som avui i documentar la història del Gran Teatre del Liceu. Des de l’Ecomuseu Farinera es presentarà el Recol·lector de farina, la màquina es va inventar per tal de no perdre ni un gram de farina durant el procés de la mòlta. Els tubs del recol·lector recorden a la forma d’un gran orgue.

Aquesta és la primera acció destacada en els actes commemoratius del 175è aniversari del Liceu. Durant les temporades 2021/22 i 2022/23, el Gran Teatre celebra l’efemèride amb un seguit d’activitats participatives arreu del territori, amb l'objectiu de compartir tots els anys d'història del Teatre amb aquelles persones i entitats que, d’alguna manera, han contribuït a construir-la.

Al costat de cada peça exposada a cada centre, hi haurà una cartel·la amb un QR des del qual es podrà consultar totes les obres d'aquesta acció. Tota la informació detallada es pot trobar a http://museus.liceu.whads.com/ca/presentacio, un portal especialitzat que s’ha habilitat des del Liceu per poder consultar totes les peces que hi participen, així com una explicació extensa de cada obra.