Finalitza el procés de restauració de la zaranda a l’Ecomuseu Farinera

Aquesta setmana han finalitzat els treballs de restauració de la zaranda de la marca EMSA ubicada a la planta baixa de la fàbrica de farina i que s’emprava com a garbellador d'impureses durant la fase de neteja del procés de producció de farina.

• Rrestauració de la zaranda
24 de novembre de 2021

La restauració de la peça ha anat a càrrec de l’empresa 4Restaura, que ha participat en d’altres intervencions a l’Ecomuseu Farinera.  A la zaranda s’hi ha fet un tractament preventiu-curatiu de desinsectació de la màquina atès que l’any 2019 es va realitzar un informe sobre l’estat de conservació de la maquinària del museu i s’hi va detectar activitat biològica.

També s’han realitzat proves per a un possible desmuntatge dels tubs de distribució que utilitzava el sistema austrohongarès per transportar el producte entre les diferents màquines que intervenien en el procés. L’objectiu és determinar si el desmuntatge és possible i redactar una proposta amb la millor opció de tractaments de desinsectació (mecànics per injecció i impregnació o bé tractaments d’anòxia), tant dels interiors com exteriors de les estructures.

Aquesta actuació de conservació preventiva compta amb el suport de Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.