El poder de l’exercici físic i una bona alimentació en la menopausa, són el temes del cicle de cures d’aquest dissabte 15 de març
La menopausa és una etapa fisiològica més, a la vida d’una dona, que sol iniciar-se entre els 45-55 anys. El procés fisiològic va associat a una disminució de la concentració d’hormones, concretament estrògens i progesterona. Això comporta una sèrie de símptomes amb variacions individuals a cada dona. A més, hi haurà canvis a nivell ossi, muscular, del sistema cardiovascular i el pes, deguts als canvis hormonals prèviament esmentats.
Realitzar o incrementar l'exercici físic durant la menopausa femenina pot ser beneficiós per a la salut general i, a més, pot ajudar a alleujar alguns símptomes comuns de la menopausa, com sufocacions, suors nocturnes, canvis d'humor i depressió, i millorar el somni i la qualitat de vida en general.
Però sabíeu que fer exercici físic en la menopausa pot disminuir les probabilitats de tenir altres malalties com les cardiovasculars, les neurodegeneratives i el càncer?
I durant la menopausa és important la dieta, per això parlarem dels aliments a potenciar durant el climateri, les intervencions alimentàries d’ús general amb fitoestrògens i plantes no estrogèniques però també com organitzar un menú en casos específics d’insomni, pèrdua de cognició i memòria, teixits i composició corporal i altres intervencions per la sacietat, el descans nocturn, la hidratació i la mineralització o fins i tot el dejuni intermitent.
No us perdeu aquesta sessió impartida per la llevadora Maria Martínez, coordinadora de l’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (Assir) de l’Alt Empordà i la sra. Anna Casadevall Callís, Tècnica superior en dietètica – PsicoNeurolmmunoEndrocinologia. Es farà dissabte 15 de març de 16.30 a 18.30 h a la Capella de Santa Clara de Castelló d’Empúries de forma gratuïta.
“Museus unint un món dividit” és el lema triat per la nova edició del Dia Internacional dels Museus
Aquest any, el Dia Internacional dels Museus (DIM) se celebra sota el lema “…