Arriba la Festa Major de Castelló d’Empúries del 5 al 10 d’agost

Els concerts dels grups The Tyets, La sra. Tomasa, Doctor Prats i Masovera Barbuda són alguns dels concerts més destacats.

Correbars, Pregó, Tapes a la fresca, Sardanes, l’Orquestra Internacional Maravella, Trobada de gegants, Correfoc, Animació infantil, Exposicions i Castell de focs. Aquests són els imprescindibles de la Festa Major 2022.

Del 5 al 10 d’agost tindrà lloc la Festa Major de Castelló d’Empúries. Sis dies plens d’actes lúdics, culturals i familiars per a totes les edats en honor al patró del poble: Sant Llorenç.

• Cartell Festa Major
26 de juliol de 2022

DIVENDRES, 5 D’AGOST

Començarà la primera jornada de la Festa Major amb l’Itinerari historicoartístic per la vila amb maridatge de vins DO Empordà, a l’Ecomuseu Farinera a les onze del matí. A partir de quarts de sis de la tarda, hi haurà la concentració del Correbars davant la pizzeria El Foc de Castelló que acabarà a la Sala Polivalent.

A quarts de set de la tarda, a la plaça dels Homes, tindrà lloc el Pregó de Festa Major, que donarà peu al llançament del coet d’inauguració de la festa. A continuació, inauguració de la Mostra d’artistes locals i de l’exposició “La Muga, quan el poble vivia de cara al riu”. A més, també hi haurà una mitja audició de sardanes, de la mà de la Cobla Rossinyolets, a les set, a la plaça dels Homes. A dos quarts de vuit, a la Llotja, s’inaugurarà la setena edició del Tapes a la fresca i la fira de degustació de vins i caves dels cellers de la DO Empordà.

Yo Suspendí EGB serà el primer concert de la nit, a les nou, a la plaça Joan Alsina. A partir de les onze de la nit, a la pista poliesportiva de la Sala Polivalent, seguirà el concert jove amb l’actuació dels grups Boom Boom Fighters, The Tyets i La Sra. Tomasa. S’acabarà el divendres amb el punxadiscos de la Comissió de Festes del municipi.

DISSABTE, 6 D’AGOST

Al migdia, sardanes de la mà de la cobla Foment del Montgrí, a la plaça dels Homes. A lquarts de cinc de la tarda, el XXXI 3×3 de bàsquet, es jugarà al Pavelló Municipal d’Esports. La XXXVI Trobada de Gegants de la Colla Gegantera de Castelló d’Empúries i altres colles convidades començaran la cercavila pels carrers del centre històric, a partir de les set de la tarda.

Després, la Tabalada amb la Banda de Percussió dels Senyors del Foc a les places i carrers del centre històric, que serà la prèvia de l’esperat Correfoc, amb el nou espectacle “Piròlisi”.

Després del correfoc, arribarà el concert jove amb l’actuació dels grups Doctor Prats i Masovera Barbuda, a la pista poliesportiva exterior de la Sala Polivalent. En acabar, no faltarà la música amb el punxadiscos de la Comissió de Festes dels municipi.

DIUMENGE, 7 D’AGOST

A quarts de deu del matí, despertada amb els Fusellers de Castelló d’Empúries, per als carrers del centre històric. Al cap d’una hora, a les 10.30 h al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV tindrà lloc la visita guiada “Els antics convents religiosos de Castelló d’Empúries”.

A les sis de la tarda, la Cobla Contemporània actuarà a la plaça dels Homes. A dos quarts, a l’exterior de la Sala Polivalent arribarà la festa de l’escuma per als més petits, seguida de l’espectacle d’animació infantil amb Ambauka. A les vuit, s’inaugurarà l’exposició “Flors per la pau, a càrrec del col·lectiu Art Viu, a la façana de la biblioteca del municipi.

Al Pati Palau dels Comtes, a dos quarts de deu de la nit, es tancarà la jornada amb l’espectacle de teatre i música “Els colors de Duke Ellington“.

DILLUNS, 8 D’AGOST

Arribarem a la meitat de la Festa Major amb activitats i visites guiades. Enfarina’t, descobreix l’Ecomuseu Farinera, a les sis de la tarda. I la visita teatralitzada familiar “Capturat, empresonat i penjat. Històries de la Cúria-Presó”, a les set.

DIMARTS, 9 D’AGOST

El Concierto de Aranjuez amb Celil Refik Kaya i l’Orquestra del Maresme, a la Basílica de Santa Maria, a les nou de la nit. La nit de dimarts acabarà amb les sardanes de la Cobla Bisbal Jove a la plaça dels Homes.

DIMECRES, 10 D’AGOST

Per celebrar el dia de Sant Llorenç, jornada de portes obertes per visitar l’Ecomuseu Farinera. A més, la Fundació Solidària Sant Llucia organitza un matinal solidari “Mulla’t per l’esclerosi múltiple”, a la Zona esportiva “El Cau”.

Seguidament, al migdia, a la Basílica del municipi, Ofici solemne en honor a Sant Llorenç, patró de Castelló d’Empúries. Entrada la tarda, Enfarina’t, descobreix l’Ecomuseu Farinera.

A les set de la tarda, concert i ball amb l’Orquestra Internacional Maravella, a la pista poliesportiva exterior de la Sala Polivalent. No us perdeu a les vuit del vespre el partit de futbol de veterans FC Empòrium – UE Figueres, al Camp de Futbol del centre històric.

Finalment, la culminació de la Festa Major de Sant Llorenç tindrà lloc a l’aparcament davant del CAP amb el castell de focs d’artifici.