L’Ecomuseu-Farinera participa en l’Any Europeu del Patrimoni Cultural amb la mostra: La Farinera 1994. Fotografies de Francesc Guillamet

25 d'abril de 2018 - General

Aquest 2018 es celebra l’Any Europeu del Patrimoni Cultural, una oportunitat única per descobrir la riquesa i diversitat del nostre patrimoni. La commemoració, aprovada pel Parlament Europeu i el Consell d’Europa, vol sensibilitzar la societat sobre la història i els valors europeus, reforçar un sentiment d’identitat comú i posar en valor les possibilitats que ofereix el nostre patrimoni cultural per al desenvolupament de la societat.

El patrimoni cultural abasta recursos del passat en moltes formes i aspectes: monuments i jaciments, paisatges, festes i tradicions, coneixements transferits i expressions de la creativitat humana, així com col•leccions conservades i gestionades per museus, biblioteques i arxius. Un llegat del passat que ens permet mirar el nostre futur, amb un inqüestionable valor educatiu, un considerable potencial econòmic i una gran dimensió de cooperació internacional.

L’Ecomuseu-Farinera s’hi suma amb l’organització de l’exposició temporal: La Farinera 1994. Entre gener i juny de 1994 el fotògraf Francesc Guillamet va passejar-se amb la seva càmera per la farinera, llavors encara en activitat, fotografiant els seus espais. Una part d’aquests fotografies són de detalls precisos que formaven part de l’activitat diària de la fàbrica, que són també un testimoni de com es cuidaven els detalls en el treball del dia a dia.

Ara, el fotògraf ha seleccionat 34 d’aquelles imatges per mostrar-les a la Farinera. Amb aquesta exposició volem recuperar un passat recent, d’unes imatges captades pocs anys abans que la fàbrica passés a ser un museu, amb una visió preciosista, que es regala en cada un dels detalls, que sorprenen per l’inusual en un món tecnològic com el nostre. Tornar al passat per recuperar les maneres de fer d’un temps que avui ens sembla molt llunyà. Posar en valor la farinera abans de la Farinera.

L’acte d’inauguració serà el dissabte 5 de maig, a les 18h. I la mostra restarà al museu fins l’1 de juliol.