Viu la 24a Setmana de la Ciència a l’Ecomuseu-Farinera d’Empúries

5 de novembre de 2019 - General

Durant la 24a Setmana de la Ciència es celebraran un munt d’activitats de divulgació científica arreu del territori català: jornades, xerrades, tallers, jocs... Els temes centrals de l’edició d’enguany són múltiples: l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, el centenari del seu naixement de l’ecòleg Ramon Margalef, el bicentenari del naixement de l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, el 50è aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna i els 500 anys de la mort del polifacètic Leonardo da Vinci.

L’Ecomuseu-Farinera, es suma a aquesta setmana tot programant diverses activitats que permetran gaudir i apropar la ciència al públic general i als escolars del municipi. El diumenge 10 de novembre hi haurà la matinal de portes obertes de 10.30 a 13.30h a l’Ecomuseu-Farinera. Una bona ocasió per tal d’aproximar-se a la ciència i la tècnica aplicada en el procés de transformació del blat en farina.

Mentre que el dilluns 11 de novembre, s’ha organitzat per als instituts del municipi el Taller escolar. Les Cúpules de Leonardo per tal de donar a conèixer entre els alumnes la figura de Leonardo da Vinci. El taller és una proposta del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) que permet construir in situ i col•lectivament cúpules de 4 a 5 m de diàmetre i aproximadament 1 metre d’alçada. Es poden aixecar cúpules de diferent estructura geomètrica. Està previst que participin uns 60 alumnes del municipi.

I finalment, el dissabte 18 de novembre, s’ha organitzat per al públic familiar el Taller familiar de robòtica. Construïm un ciutat sostenible. Un taller en el que els assistents podran construir un ciutat sostenible. Famílies us imagineu un món ecològic 100%?. Serà a les 11h, cal reserva prèvia de plaça i en aquesta ocasió l’activitat és gratuïta.

Aquest any viure la ciència té premi. S’ha organitzat un concurs a Instagram en el que pots aconseguir penjant una fotografia a d’alguna activitat en la que participis una fantàstica impressora fotogràfica sprocket d’HP. També pots aconseguir calculadores, jocs de temàtica científica d’Abacus, llibres, entrades a museus, etc. si participes en dues activitats de la 24a Setmana de la Ciència i aconsegueixes el Passaport Científic de la Setmana de la Ciència 2019. Tota la informació la trobaràs a: https://setmanaciencia.fundaciorecerca.cat/frontend/