La Setmana del Turisme Industrial es consolida com la gran festa del patrimoni industrial del nostre país, una setmana única a Europa

9 de novembre de 2018 - General

La Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya organitza la 3a Setmana del Turisme Industrial perquè descobrim “Com es fan les coses”. Del 3 a l’11 de novembre museus, centres d’interpretació i empreses oferiran gairebé un centenar d’activitats arreu del territori . Més de 500 persones podran gaudir d’una ruta al Bus a Cegues on cada recorregut és totalment una autèntica sorpresa.

La Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya (XATIC) organitza enguany la tercera edició de la Setmana del Turisme Industrial. Es tracta de la millor oportunitat de viure el patrimoni industrial de Catalunya des d’una òptica totalment diferent. Entre els dies 3 i 11 de novembre, museus, antigues fàbriques, mines, colònies tèxtils, centres d’interpretació i diverses empreses obren les seves portes al públic, amb gairebé un centenar d’activitats, perquè els visitants puguin descobrir de primera mà com es fan les coses.

El Bus a Cegues

Un any més, l’activitat estrella de la Setmana del Turisme Industrial és el recorregut sorpresa del Bus a Cegues, que es realitzarà el dia 3 de novembre. Enguany, encara creix més i comptarà amb fins a nou rutes diferents, de les quals l’únic que podran saber els participants és el nom de la ruta, l’hora de sortida i d’arribada.

Les primeres 500 persones que s’apuntin a través de www.turismeindustrial.cat podran escollir, la ruta que vulguin, per tan sols 4€, per deixar-se endur pel bus de la XATIC i descobrir totes les sorpreses que els esperen.

Ruta de l’aigua viatgera 9.30 h – Barcelona 19.30 h - Barcelona
Ruta familiar de la diversitat industrial 9 h – Barcelona
9.30 h – Mataró 18.15 h – Mataró
19 h – Barcelona
Ruta familiar dels paisatges i la sal 9.30 h – Barcelona 19.15 h – Barcelona
Ruta dels molins 9.30 h – Terrassa 19 h – Terrassa
Ruta familiar dels viatges i els adobats 9.30 h – Barcelona 18.45 h – Barcelona
Ruta del Modernisme, l’aigua i la ceràmica 10 h – Terrassa 18.15 h – Terrassa
Ruta del pa i del suro 9.30 h – Girona 18.15 h – Girona
Ruta de l’or i els licors 9 h – Balaguer 18.15 h – Balaguer
Ruta del ferrocarril i l’oli 10.15 – Tarragona 18.30 h – Tarragona

L’Enigma XATIC

Aquesta tercera edició de la Setmana del Turisme Industrial presenta una novetat molt especial, que permetrà, a grans i petits, descobrir junts el patrimoni industrial d’una manera interactiva.

Enguany, TurismeIndustrial.cat presenta “L’Enigma XATIC”, un joc turístic, que estarà disponible per a dispositius mòbils durant tota la Setmana del Turisme Industrial.

El joc compta amb una introducció al turisme industrial i inclou tres jocs més dedicats específicament a tres municipis de la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya: Granollers, Mataró i Terrassa.

Aquest joc turístic es caracteritza per la utilització d’innovadores tècniques com la hiperficció explorativa, tècniques d’orientació i els enigmes. A més, les parts dedicades a municipis, només es podran fer in-situ, activades per geolocalització.

Tots els participants podran optar a un premi final d’un pack d’experiències “Fent País”, a banda de gaudir de descomptes a diversos Escape Rooms.

Sobre TurismeIndustrial.cat

TurismeIndustrial.cat és la marca comercial de la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya (XATIC) que agrupa 42 municipis catalans amb gairebé 80 equipaments que permeten conèixer a fons la revolució industrial catalana i, amb ella, la transformació del territori i de la societat de la Catalunya contemporània.

Actualment ja té més d’1.000.000 de visites anuals, més de 6.000 socis del Club XATIC i més de 2.000 activitats organitzades cada any.