Jornades Europees del Patrimoni 2018 a Castelló d’Empúries els dies 12, 13 i 14 d’octubre

2 d'octubre de 2018 - General

Durant un cap de setmana d’entre els mesos de setembre i octubre entitats patrimonials de més de 50 estats europeus celebren les Jornades Europees de Patrimoni (JEP). Aquest any a Catalunya aquest cap de setmana serà el dels dies 12, 13 i 14 d'octubre de 2018, i compta amb la col•laboració de la Federació de Municipis de Catalunya i de l’Associació Catalana de Municipis.

Amb l’objectiu d’apropar el patrimoni a la ciutadania i fer-la partícep de la seva necessitat de salvaguarda i valoració, els espais patrimonials obriran les seves portes oferint tot tipus d’activitats gratuïtes.

A Castelló d'Empúries s’han organitzat un ventall d'activitats durant els tres dies de les jornades per tal de divulgar la riquesa cultural i el patrimoni museístic del municipi entre els visitants i usuaris dels museus. El programa d'activitats inclou jornades de portes obertes, exposicions, concerts i visites als museus del municipi: el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, l'Ecomuseu-Farinera, la Basílica de Santa Maria i la Sinagoga del Puig del Mercadal de Castelló d'Empúries.

Els tres dies de les JEPC 2018 coincideixen enguany amb la XI Ruta de l’Art de Castelló d’Empúries, un esdeveniment que suposa la simbiosi entre art i patrimoni cultural durant els tres dies al centre històric de la vila. Les jornades tenen lloc enguany també en el marc de l’Any del Patrimoni Cultural 2018, una iniciativa europea amb activitats a nivell europeu, nacional, regional i local i amb una cinquantena de països participants sota el lema “L’art de compartir”.

A més de les Jornades de Portes Obertes que ofereixen el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, l'Ecomuseu-Farinera i la Basílica de Santa Maria; el dissabte 13 d’octubre a les 16 h de la tarda tindrà lloc la visita guiada “Els convents medievals de Castelló d’Empúries” a càrrec de l’empresa Terramar i en el marc dels “Espais medievals de l’Empordà” coordinat pel Consell Comarcal de l’Alt Empordà; cal inscriure’s prèviament al telèfon 618 547 958 o bé a terramar@terramar.org.

Tot seguit, el mateix dissabte 13 d’octubre a les 18 h de la tarda, s’oferirà un concert musical i lectura poètica de textos de Carles Fages de Climent, a càrrec d’Antoni Madueño (ensemble Clustrobar), a la Casa Fages de Climent de Castelló d’Empúries i amb entrada gratuïta, organitzat pel Museu d’Història Medieval de Castelló d’Empúries.

També al Museu d’Història Medieval es podrà veure fins el 31 de desembre l’exposició “Carles Fages de Climent. L’Arcàdia empordanesa” de la Institució de les Lletres Catalanes i a càrrec de Jordi Canet Avilés, comissari de l’Any Fages de Climent 2018.

D’altra banda, el dissabte 13 i el diumenge 14 a les 11.30 h del matí tindrà lloc una visita guiada a la Sinagoga del Puig del Mercadal, amb tastet de vins i dolços kosher, al preu de 2 € (1 € per a nens de 7 a 16 anys; i gratuït per a menors de 6 anys). Cal reservar al telèfon 609 450 738, o bé al 972 15 62 33 (oficina de turisme).

Podeu consultar el programa de les JEP 2018 a: patrimoni.gencat.cat/ca/jep2018