Gimcana Medieval a Castelló d’Empúries el diumenge 20 de setembre: Descobreix Castelló d'Empúries, la Capital Medieval de l'Empordà, a través de la seva història i museus

7 de setembre de 2020 - General

Els museus de Castelló d’Empúries, el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, l’Ecomuseu-Farinera i també la Sinagoga del Puig Mercadal, juntament amb el departament de Turisme de l’Ajuntament i l’empresa Terramar, natura i cultura, organitzen de forma conjunta una GIMCANA MEDIEVAL 2020, una activitat pensada per a un públic familiar, destinada especialment per als nens i nenes en edat escolar i també per a tots els públics, que tindrà lloc el diumenge 20 de setembre de 2020, a partir de les 10 h del matí pel centre històric de la vila i pels museus de la vila.

Es tractarà de fer un recorregut marcat pels carrers i places i també pels museus que hi participen, a partir de les proves que conté la Gimcana Medieval, tot iniciant el recorregut a la Plaça dels Homes de Castelló d’Empúries. Els participants, de forma individual però més recomanable per grups, es trobaran unes explicacions que plantejaran preguntes sobre el patrimoni, la cultura i la història dels monuments i dels edificis, i que tindran tres possibles opcions de resposta. Un cop responguin a la pregunta plantejada, se’ls indicarà el següent repte o punt del recorregut, on podran passar a la següent pregunta, en un total aproximat de gairebé una vintena de punts i preguntes.

Per tal de no haver de fer servir papers ni material físic, s’ha treballat una aplicació que els participants s’hauran de descarregar al mòbil i a la qual entraran a través d’un codi que se’ls donarà a l’inici de la gimcana. D’aquesta manera es podrà seguir el recorregut de la gimcana a través de l’aplicació del mòbil i de les successives proves i preguntes que es plantegin.

Els grups familiars seran d’un màxim de 6 persones, i el preu per famílies serà de 10 €. Tots els participants rebran un obsequi per la seva participació a la Gimcana, i els tres primers rebran a més un premi. El punt de trobada i per tant d’inici de la Gimcana serà l’Oficina de Turisme del Centre Històric, a la plaça dels Homes.

La inscripció per participar-hi s’haurà de fer al portal online d’entrades castelloempuriabrava.koobin.com i a les oficines de turisme del municipi. El termini per a les inscripcions serà fins el dissabte 19 de setembre, a les 18 h.