Una nova app per als museus catalans

- General

A partir d’aquest estiu el visitant que arribi a l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries podrà descarregar-se al seu propi dispositiu mòbil l’aplicació gratuïta Visitmuseum, que posa a l’abast del visitant la informació necessària per realitzar la visita del nostre museu i de 112 museus de Catalunya.

Visitmuseum és fruit de la cooperació entre les xarxes territorials de Terres de Lleida i Aran, de les comarques gironines i els museus del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre i del Departament de Cultura. Compta amb el suport de la Direcció General de Turisme (Departament d’Empresa i Ocupació), que finança el projecte a través del Fons de Foment del Turisme.

L’aplicació és gratuïta i té per objectiu posar a l’abast del visitant turista la informació de les exposicions permanents dels museus i fer-la accessible des del seu propi dispositiu mòbil. Ofereix continguts en cinc idiomes (català, aranès, castellà, anglès i francès). Visitmuseum actúa com a eina de suport al recorregut que el visitant fa al museu. Per aquest motiu, un cop aquest ha escollit l’idioma, es troba la informació organitzada per àmbits que anirà accedint a mesura que faci el recorregut per les sales. En cada sala podrà llegir i disposar d’imatges que l’expliquen. També podrà accedir a informació d’una selecció dels objectes que hi continguin. Per completar la informació, s’han incorporat enllaços d’audio, de video o de webs dels museus que en disposaven.

Visitmuseum es materialitza en dos formats: Una aplicació per ser utilitzada mitjançant dispositius mòbils (telèfons intel·ligents o tauletes tàctils) en qualsevol dels dos sistemes operatius, Android o iOS que és que es pot descarregar i utilitzar sense connexió a Internet. I un web adaptatiu, dissenyat per aconseguir una visualització òptima independentment de l’aparell que s’utilitzi.

En la seva primera fase hi han participat 113 equipaments museístics de les esmentades xarxes territorials. Es preveu que al 2016, ja ofereixi la informació de més de 200 equipaments museístics.

Enllaços:

Web mòbil: visitmuseum.gencat.cat