NOTICIAS

Castelló d’Empúries celebra el Día Internacional de los Museos el 18 de mayo bajo el lema “Museos para una sociedad sostenible”

12 de mayo del 2015 - General

Un any més, els museus del municipi organitzen activitats per celebrar el Dia Internacional dels Museus, que ha Castelló d’Empúries tindrà lloc del 16 al 18 de maig de 2015.

El Dia Internacional dels Museus és una iniciativa del Consell Internacional dels Museus (ICOM) que es celebra cada any el 18 de maig per sensibilitzar el públic sobre la contribució dels museus en el desenvolupament de la societat. Enguany se’n celebra la 37a edició que està dedicada als “Museus per a una societat sostenible”.

Per aquest motiu, els tres museus del municipi han programat un ventall d’activitats de tot tipus que començarà el dissabte 16 de maig a les 19 h a la capella de Santa Clara amb la “Taula rodona sobre els escriptors Carles Fages de Climent i Maria Àngels Anglada”, dins el cicle Fages i els seus contemporanis, organitzada per l’Àrea de Patrimoni Històric amb la col•laboració de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada – Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona. Hi intervendran la Dra. Mariàngela Vilallonga, Eusebi Ayensa, Xixon Heras, Jordi Pla i Joan Ferrerós.

La Nit Europea dels Museus a Castelló d’Empúries tindrà lloc també el dissabte 16 de maig, i es farà una visita guiada conjunta a l’Ecomuseu-Farinera i al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó que començarà a les 21.30 h per la Farinera. La visita és gratuïta i cal inscriure’s prèviament al telèfon 972 25 05 12.

L’Ecomuseu-Farinera farà jornada de portes obertes el dissabte i el dilluns de 10 h a 14 i de 16 h a 19 h, i el diumenge de 10.30 h a 13.30 h. Per la seva part, el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó i el Museu Parroquial de la Basílica faran jornada de portes obertes el dilluns 18 de maig coincidint amb el Dia Internacional dels Museus. Durant el cap de setmana es podran veure també a l’Ecomuseu-Farinera l’exposició fotogràfica “El pa i la guerra” i l’espai EmpordàNAT.