NACHRICHTEN

Divendres, 2 de febrer a les 18 h. inauguració de l’exposició: Josep Blanch i Reynalt, un apassionat per la música

- General

Dins el marc de les activitats que es realitzaran per la Festa de la Candelera, aquesta exposició temporal vol resseguir la figura del músic Josep Blanch i Reynalt en totes les seves facetes.

En diverses ocasions hem sentit a dir que Castelló d’Empúries és terra de músics. Sens dubte, Josep Blanch i Reynalt fou un castelloní del segle passat que va esdevenir un músic d’èxit, un destacat compositor, un gran mestre de castellonins. Sense perdre mai les arrels del seu poble i de l’Empordà, va assolir una especial rellevància en el panorama musical de la Catalunya de l’època. Al llarg de la seva vida va transformar la seva passió per la música en la seva professió, motiu pel qual encara avui en dia ens referim a la seva figura amb el nom de ‘mestre Blanch’.

L’exposició et proposa un recorregut en dos àmbits: dos primers panells, “Una vida plena de música” i “Un castelloní” que detalla aspectes biogràfics de Josep Blanch i Reynalt, qui foren els seus mestres, la seva vida professional, la relació amb alguns dels seus contemporanis, la seva implicació en la vida política local, etc. I un altre àmbit, format també per dos plafons: “Un gran compositor” i “Un músic d’èxit” que descriu la seva vessant com a compositor en diversos gèneres musicals i especialment en l’àmbit sardanístic, atès que va arribar a compondre més de dues-centes sardanes. I també els seus èxits com a músic, com ara quan era director artístic de la cobla Peralada, una de les més prestigioses de la Catalunya del moment, entre altres qüestions. Aquests temes van acompanyats de documentació original que el públic podrà mirar a les vitrines.

La mostra es complementa amb un plafó i imatges de paraules sobre el ‘mestre Blanch’ i la seva música i també d’escrits d’ell mateix. I com no podria ser d’una altra manera, ja que estem parlant sobre un músic, el visitant podrà gaudir d’algunes de les seves composicions de diferents èpoques.

Aquesta exposició, que es podrà visitar a l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries fins al dia 28 de febrer en horaris d’obertura del museu, ha estat organitzada per la Biblioteca Ramon Bordas i Estragués i l’Ajuntament de Castelló d’Empúries. I ha comptat amb la col•laboració i aportació d’informació de: Ecomuseu-Farinera, Escola municipal de Música Antoni Agramont, Arxiu Municipal de Castelló d'Empúries Rafael Blanch Via, Centre de Documentació de la Mediterrània, Josep Joli Blanch, Carme Porqueras Planas, Albert Teixidor Casanovas, Nuri Riera Expósito, Constantí Turró Fontclara.