Un programa ple d’activitats amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2013

7 de maig de 2013 - General

Els museus de Castelló d’Empúries han organitzat una sèrie d’activitats per celebrar el Dia Internacional dels Museus.

Des de 1977, el dia 18 de maig de cada any es commemora a nivell internacional el Dia Internacional dels Museus, una iniciativa del Consell Internacional dels Museus (ICOM) per sensibilitzar el públic sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat. L’any 2012, la jornada va assolir un rècord de participació amb més de 32.000 museus de 129 països diferents d’arreu del món.

Un any més, Castelló d’Empúries se suma al Dia Internacional dels Museus i per aquest motiu ha organitzat un programa d’actes al voltant del dia 18 de maig de 2013, que enguany sota el lema “Museus (memòria + creativitat) = progrés social” s’organitzaran portes obertes als tres museus del centre històric: l’Ecomuseu-Farinera, el Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, i un matinal de portes obertes al “Tresor de la Catedral” del Museu Parroquial de la Basílica de Santa Maria, que per primera vegada es suma a la celebració d’aquesta important jornada.

Del 14 al 24 de maig, l’Ecomuseu-Farinera organitza la Xerrada/taller:Fem el nostre museu, una activitat per al públic escolar, i el 17 de maig a les 21h tindrà lloc el Concert de l’Orquestra Barroca Catalana a la Capella de Santa Clara, amb un preu d’entrada de 10 € per persona. També hi haurà descomptes per jubilats, estudiant i nens. Les entrades es podran adquirir a l’Escola de Municipal de Música Antoni Agramunt i a l’Ecomuseu-Farinera.
Pel que fa a la Nit Europea dels Museus, el dissabte 18 de maig s’ha previst un any més una visita guiada conjunta al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó i a l’Ecomuseu-Farinera. Començarà a les 21’30h a les cel•les de la Presó medieval i continuarà a la Farinera, on s’acabarà el recorregut amb una copa de cava. La visita guiada conjunta és gratuïta amb inscripció prèvia al telèfon 972 25 05 12.

També del 18 al 26 de maig, al Museu de la Cúria-Presó es podrà “Descobrir la joia del museu”, relacionada amb el llegat jueu medieval de la vila, i del 18 de maig fins el 16 de juny, l’Ecomuseu-Farinera organitza l’activitat “Descobrir la peça intercanviada” amb el col•lectiu “Una comarca de museu”. Finalment, el diumenge 19 de maig tindrà lloc la 15a Fira del Pa organitzada per l’Ecomuseu-Farinera. Per a més informació, es pot contactar als telèfons 972 25 05 12 o bé 972 15 62 33.