Un ecomercat dedicat a una tradició ben familiar: l’elaboració de ratafia.

28 de juny de 2010 - General

Diumenge 4 de juliol es celebrarà l’Ecomercat Món Empordà, mercat de producte ecològic, local i de qualitat. Al llarg del matí tot aquell que s’acosti fins la Llotja, al costat mateix de la Basílica de Castelló d’Empúries, podrà comprar els productes de la terra que ofereixen els productors associats a Món Empordà.

A les 11h. la sala polivalent de l’Ecomuseu-Farinera es realitzarà el taller: Les herbes de la ratafia, a càrrec de Maria Culubret. Qui més qui menys, tothom ha provat un gotet de ratafia al llarg de la seva vida. I és que la ratafia és un dels pocs licors que, actualment i habitualment, moltes famílies catalanes elaboren de manera artesana a casa seva a partir de nous verdes i herbes aromàtiques que han recollit pels volts de Sant Joan. L’activitat és gratuïta prèvia inscripció al museu, fins un màxim de 30 persones.

A les 13h. s’oferirà una visita guiada, gratuïta amb l’entrada al museu, que permetrà d’una manera diferent re(descobrir) i gaudir del patrimoni fariner de la vila. Des de final del s. XIX els impressionats molins vermells i la resta de maquinària han transformat el blat en farina a través d’un continu pujar i baixar de pisos gràcies al batec constant de la turbina Francis. Vols saber més coses sobre la fàbrica? Doncs no et perdis aquesta visita!