Un diumenge per gaudir dels productes ecològics i el patrimoni fariner de Castelló d’Empúries

27 d'abril de 2010 - General

Diumenge 2 de maig es celebra l’Ecomercat Món Empordà, mercat de producte ecològic, local i de qualitat. Al llarg del matí tot aquell que s’acosti fins la Llotja, al costat mateix de la Basílica de Castelló d’Empúries, podrà comprar els productes de la terra que ofereixen els productors associats a Món Empordà.

A les 11h. la sala polivalent de l’Ecomuseu-Farinera acollirà una xerrada sobre la Formatgeria ecològica de Mas Marcé. Aquesta empresa empordanesa, dirigida per Manel Marcé, ha apostat per la recuperació de l’ovella ripollesa, el recuit de l'Empordà i de l'herbacol. Per aquest motiu és candidata al baluard d’Slow Food. L’activitat és gratuïta prèvia inscripció al museu, fins un màxim de 30 persones.

Slow Food és una associació internacional nascuda al 1986 que agrupa 80.000 persones en 104 països del món i que està compromesa en la salvaguarda dels aliments, les matèries primeres, les tècniques de cultiu i transformació locals; en defensa de la biodiversitat de les especies conreades i salvatges; en la protecció de locals gastronòmics i de convivència que, pel seu valor històric, artístic o social, formen part del patrimoni de la cultura material.

A les 13h. s’oferirà una visita guiada, gratuïta amb l’entrada al museu, que permet d’una manera diferent re(descobrir) i gaudir del patrimoni fariner de la vila. Conèixer el passat per entendre el present i afrontar el futur: tot un repte. T’hi apuntes?