S’incorpora la maqueta del molí d’Etteheim a les sales del museu

9 de Novembre de 2010 - General

Des de l’any 2006 l’ecomuseu disposa d’una maqueta d’un molí fariner de roda vertical construïda en fusta pel sr. Michael Winterer, i de mides 1x1 m. Aquesta es va utilitzar en algunes demostracions i tallers externs al museu, quedant desajustada.

Ara a través d’un ajut concedit pel Conveni de la Xarxa de Museus Locals de Girona de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, s’ha procedit a reajustar i monitoritzar per tal d’exposar-la de forma definitiva a la planta baixa de la Farinera, on s’explica l’evolució de la mòlta. La maqueta del molí permet explicar d’una manera molt més amena i didàctica el molí hidràulic, que es va estendre ràpidament per Europa durant l’Edat Mitjana.

L’empresa MAET Maquetes ha estat l’encarregada de fer aquesta posta a punt en la que ha calgut netejar els elements i ajustar els aparells per tal d’incorporar-hi la part electrònica i la mecànica adequada. S’ha construït un circuit tancat de simulació de l’aigua incorporant un producte sec que facilita el manteniment.

A partir d’avui que els visitants podran posar en marxa el molí tot prenem un senzill botó.