“Rosada i blat. Una altra perspectiva del creixement”. Una mirada horitzontal y oberta al creixement del blat

26 d’octubre de 2015 - General

En aquesta exposició es materialitza tota una recerca en fotografies, animacions, time lapses i vídeo en alta definició, acompanyats de la poesia de Walt Whitman. L’espectador es trobarà amb un viatge sensorial i conceptual que mostra el fruit de la interacció cultura-natura, que l’apropa a la relació entre ciència i art, realitat i símbol.

L’exposició dóna a conèixer el treball visual de l’artista Luis Camargo sobre el creixement del blat i les seves transformacions. Durant tres anys s’ha documentat aquest procés a través d’una sèrie d’imatges, fixes i en moviment. L’artista ho ha fet des de la contemplació de la relació forma-funció, captant processos invisibles a la nostra manera de mirar quotidiana.

Luís Camargo va néixer a Manizales, Colòmbia. La seva és una llarga trajectòria en fotografia artística, pintura i imatge digital centrada en l’aigua i els fractals. Destaquen dos dels seus treballs: “Formes de l’Aigua” i “Fluxos vius”.

En el primer la contemplació del riu va propiciar la troballa de les formes que genera el seu flux. Formes fluïdes que estan presents en l’origen de la manifestació de la vida i del seu desenvolupament. A “Fluxos vius” -relaciona l’aigua amb la geometria fractal, una geometria que a través de patrons d’autosimilitud desvetlla l'ordre a les formes complexes de la natura. Mitjançant l’observació d’un objecte matemàtic va desenvolupar en obra gràfica una sèrie de continguts simbòlics.

La geometria fractal és la geometria del Nou Paradigma: una suma de teories que obre el camí cap a la gran transformació tecnològica que vivim i que per la seva forma d’entendre la realitat ens retorna al pensament simbòlic dels inicis de la cultura. D’aquest nou concepte, “Tornar a les fonts”, sorgeix “Rosada i blat”.

La Casa de Cultura de Girona ha col•laborat per fer possible aquest treball de recerca artística que viatjarà a la ciutat de Girona el juliol del 2016. La mostra també ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona.

Al llarg del mes de desembre del 2015 i fins el juny del 2016, es realitzarà el cicle “Cercles de Diàlegs” sobre diversos temes d’actualitat des de la nova perspectiva que planteja l’exposició per tal d’acostar-nos i poder aprendre una mica més aquesta temàtica.

La mostra s’inaugurarà el proper divendres 5 de novembre a les 19h.