Retorna la Fira de Pa a Castelló d'Empúries

13 de maig de 2013 - General

El pa és un des productes bàsics de l’alimentació humana, aliment present a totes les taules  en les seves múltiples i variades formes, sabors i cultures.

Des de l’Ecomuseu-Farinera i l’Ajuntament de Castelló d’Empúries organitzem aquesta fira amb la voluntat d’apropar al públic interessat des d’una vessant lúdica i cultural, apta per a tots els públics, tant al conreu del blat, com a la producció de la farina i a tots aquells productes que se’n deriven.

Castelló d’Empúries vol esdevenir així un centre difusor de la cultura del pa, la farina i el blat, treballant de manera coordinada amb els diferents sectors i gremis relacionats.

El Pa de la Tramuntana, serà el convidat principal de la nostra fira. És un pa elaborat pels Flequers Artesans de les Comarques Gironines amb blats de varietats antigues produïts per la Cooperativa Agrícola de Castelló d’Empúries al Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà. El Pa de la Tramuntana es podrà trobar al Mercat del pa i també formarà part del menú que aquest dia oferiran els següents restaurants del municipi: El Churrasco, Fonda Casa Clara, Empòrium, El Portal de la Gallarda i El Racó de Castelló.

La fira s’inaugurarà a les 10.30h. per part del sr. Ferran Roquer, director dels Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a Girona i el sr. Xavier M. Sanllehí, alcalde de Castelló d’Empúries.

Tot seguit es presentarà el projecte “És farina de Girona, és pa de la Tramuntana” que s’acompanyarà d’una visita als camps on podrem veure el blat en directe.

La fira es concentrarà entre l’Ecomuseu-Farinera i el Convent de Santa Clara, on hi haurà el Mercat del pa. Els visitants podran trobar una gran varietat de productes que faran les delícies dels paladars més exigents. Pels carrers trobarem la fira d’artesania i del producte natural. Els aparadors dels comerços de Castelló es caracteritzaran per l’ocasió.

Les novetats que enguany presenta la Fira són: el primer Concurs fotogràfic sobre la Fira del pa 2013 i dues visites guiades organitzades per Turisme de Castelló d’Empúries. Tastets de Tramuntana, visita guiada gourmet, en la que es degustaran especialitats típiques en les diverses fleques i pastisseries del municipi. Aliment Sagrat i Pa de Vida, una visita guiada amb un taller de pa àzim.

Entre les activitats clàssiques de la Fira, reprenem els tallers de pa infantil organitzats pels Flequers Artesans de les Comarques Gironines que permeten als més petits gaudir tot coneixent l’ofici de flequer. També les visites guiades a la Farinera per conèixer a fons la història de la fàbrica i el seu funcionament.

Tancarà els actes de la fira, “Contes per sucar-hi pa” de Glòria Arrufat, narradora i titellaire professional i el lliurament de premis del Concurs fotogràfic.

Durant la 15a Fira del pa, el museu obrirà les portes de 10 a 19 h per tal que tothom pugui visitar-lo.