Restauració de la vella comporta del rec del Molí de Castelló d’Empúries

24 d'agost de 2010 - General

Aquesta setmana s’han iniciat els treballs de restauració de la vella comporta de fusta del Rec del Molí, que estava situada a l’entrada del rec al municipi de Vilanova de la Muga. Amb el temps s’havia anat degradant fins a quedar obsoleta i l’any passat es va procedir a substituir-la per una nova comporta de ferro que és més fàcil de manejar.
La restauració de la peça corre a càrrec de la restauradora d’Imma Brull Bonet, que ha participat en d’altres intervencions a la Farinera. El tractament consisteix en netejar la peça amb dissolvents (mixtes) específics volàtils, fixar-la i fer l’acabat final aplicant ceres específiques. També es procedirà a tractar el metall de la peça per tal d’inhibir el rovell i protegir-lo.
Un cop finalitzat el procés, que es preveu que duri una setmana, es procedirà a la museïtzació de la peça. La comporta s’instal•larà a les sales d’exposició permanent del museu per tal de donar-la a conèixer i explicar-ne el seu funcionament. Al costat de la comporta s’hi exposarà la clau que permetia accionar-la i que està guardada als magatzems de reserva del museu.