Presentació del projecte d’elaboració de pa artesanal

23 de Novembre de 2010 - General

Avui a les 16h. es realitzarà a la sala d’actes de l’IRTA Mas Badia, a la Tallada d’Empordà, una roda de premsa per presentar el treball experimental i de recuperació de varietats de blats antics i vells realitzats a l’IRTA Mas Badia en el marc del projecte d’elaboració de pa artesanal.

Aquest projecte s’emmarca dins del programa de Desenvolupament econòmic i turístic a l'entorn de l'agricultura sostenible en el marc del Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà desenvolupat per l’Ajuntament de Castelló. L’objectiu estratègic és el de preservar, recuperar i millorar la qualitat paisatgística de la zona en base a la diversitat productiva, la consolidació del sector agrícola i ramader, la implantació de sistemes productius conservacionistes, l’obtenció de productes diferenciats i de qualitat, així com l’afirmació del patrimoni territorial i dels valor mediambientals del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, tot posant en valor el paisatge, els productes agraris i l’excel•lència dels nostres pagesos que a través del seu treball quotidià ens permeten gaudir d’uns espais oberts d’extraordinària bellesa.

Tot el procés de desenvolupament i implantació del projecte es basa en la concepció d’artesania i territori i aquests són valors que han d’estar visibles en el producte, pel que necessàriament contempla els següents aspectes:
- Recuperar i millorar els coneixements sobre varietats tradicionals i velles de blat.
- Incorporar noves tècniques productives.
- Obtenir un producte de qualitat.
- Comercialitzar un producte associat a un territori i unes activitats tradicionals.
- Incrementar el benefici en cada node de la cadena productiva.
- Difondre unes activitats estretament vinculades a la història del municipi i del parc natural dels Aiguamolls de l’Empordà.

En el desenvolupament d’aquest projecte hi estan treballant diferents entitats, el Departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, el Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà. Departament de Medi Ambient i Habitatge, l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, l’IRTA Mas Badia, la Cooperativa Agrària de Castelló d’Empúries SCCL, el Gremi de Flequers Artesans de les Comarques Gironines i l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries.