Per Sant Jordi: Presentació i Passejada històrica pel Paisatge latent.

22 d'abril de 2014 - General

L’Ecomuseu-Farinera ha programat, per la setmana de Sant Jordi, diverses activitats vinculades a l’exposició temporal: Paisatge latent: closes, cortals i cortalers.

El proper divendres 25 d’abril a les 19h. es farà la Presentació del catàleg de l’exposició. La presentació anirà a càrrec d’un representant de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, del director del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà i representant de l’Associació d’Història Rural de les Comarques Gironines.

Aquesta exposició, que restarà al museu fins el 5 d’octubre de 2014, dóna a conèixer la vida i les històries d’aquelles persones que vivien al cortals de Castelló d’Empúries i Sant Pere Pescador durant la primera meitat del s. XX. Amb l’edició del catàleg, en el que es recull bona part de la informació compilada, es culmina el procés de recerca iniciat el 2009.

I el dissabte 26 d’abril a les 10h es farà una Visita comentada a l’exposició temporal + Sortida pels cortals de Castelló d’Empúries. Primer visitarem l’exposició per conèixer el Castelló d’Empúries rural de fa segles i posteriorment, agafarem els cotxes particulars, i ens acostarem fins a la capella de Sant Antoni dels cortals per conèixer de ben a prop com eren els cortals del seu voltant. L’itinerari serà conduit per l’historiador Josep Colls que ha treballat sobre aquesta temàtica en la seva tesi doctoral. L’activitat és gratuïta i està limitada a 20 persones, prèvia inscripció al telf. 972 25 05 12.