Participa en l’acció: El paisatge que estimes amb Pilar Farrés

18 de setembre de 2017 - General

Del 6 al 8 d’octubre es celebraran a Catalunya les Jornades Europees del Patrimoni, una iniciativa conjunta del Consell d'Europa i la Comissió Europea, que és la manifestació cultural participativa més important d'Europa en relació al patrimoni.

Cada any s'organitzen a tota Europa més de 70.000 actes per tal de contribuir a la presa de consciència sobre el patrimoni comú d'Europa i la necessitat constant de la seva protecció. El tema proposat per a l’edició d’enguany és "Patrimoni i natura: un paisatge de possibilitats", que vol posar l’accent en els valors patrimonials incorporats a la natura, en la importància del medi ambient sobre els estils de vida de les persones i la influència que té sobre el benestar i el creixement socioeconòmic de les comunitats.

L’Ecomuseu-Farinera ha proposat a l’artista Pilar Farrés una acció artística participativa en el marc d’aquesta jornada, titulada: “El paisatge que estimes”. L’activitat consistirà en la creació d’una postal que t’agradaria enviar i/o rebre amb el paisatge que estimes. Aquestes postals quedaran exposades a l’Ecomuseu-Farinera del 7 d’octubre fins el 7 de novembre.

El resultat d’aquesta acció serà un exercici artístic comú que definirà la màgia i l’essència del nostre paisatge més interioritzat. De moment ja han confirmat la participació uns 250 alumnes de les tres escoles del municipi. L’activitat també s’ha fet extensiva a les entitats i col•lectius del poble.

L’activitat compta amb el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.