Novetats destacades en l’oferta educativa de L’Ecomuseu-Farinera

13 de setembre de 2010 - General

Coincidint amb l’inici del curs escolar 2010-2011 el Servei Educatiu del museu us presenta les novetats més destacades. En primer lloc, enguany s’ofereix la 1a. Beca per treballs de recerca de batxillerat. Amb aquesta beca es volen potenciar els treballs de recerca de temàtica vinculada a l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries, realitzats per estudiants que cursin batxillerat en qualsevol Centre de Secundària de la comarca de l’Alt Empordà per tal de reconèixer l’esforç fet per l’alumnat i el professorat i projectar-los a la societat més propera.

En segon lloc, es posa en marxa el projecte col•laboratiu Una comarca de museu. Itinerari escolar per gaudir de l’Alt Empordà a través dels seus museus. Un recurs per tal de facilitar al professorat la seva tasca educativa, a través de la seqüenciació de les activitats educatives de 8 museus que es troben a la comarca de l’Alt Empordà, basat en el currículum escolar i la nova mirada competencial.

En tercer lloc, tot incorporant les noves tecnologies a la nostra tasca professional, l’oferta educativa “24 Museus per a les escoles” que sempre es presentava en format paper ara es pot consultar en un web específic: www.mnactec.cat/ofertaeducativa. Els educadors i educadores podran escollir a través del web, les activitats que considerin més adequades per als seus alumnes i fer la concertació de la visita per telèfon. El proper dia 28 de setembre, a les 19h., es farà la presentació oficial a Barcelona al Saló Vigatà de la Direcció General del Patrimoni Cultural.

Finalment, des de l’entitat s’està treballant en dos nous tallers, un sobre alimentació i salut i un altre sobre energies renovables.