Nova etapa dels Ecomercats de Castelló d’Empúries

31 de gener de 2010 - General

Castelló d’Empúries acollirà el proper diumenge 6 de febrer una nova edició de l’Ecomercat de Castelló d’Empúries. Respecte a l’any anterior, aquest projecte presenta diverses novetats. En primer lloc, el canvi d’ubicació del mercat que es farà cada primer diumenge de mes de les 9h a les 14h. a la Plaça dels Homes. El canvi d’ubicació respon a la voluntat d’apropar als ciutadans de Castelló els productes locals, ecològics i de qualitat dels productors assistents.

També s’amplia l’admissió a qualsevol productor o artesà que compleixi amb la filosofia de l’ecomercat. Només cal presentar la sol•licitud a l’Ajuntament i aquesta serà valorada pels serveis tècnics. És una forma d’estendre l’esperit dels Ecomercats cap a productors que elaborin productes fets amb matèries primes netes de químics, netes de substàncies modificades genèticament… en definitiva, que permetin recuperar els valors de la terra, de respecte pel medi ambient i segueixin criteris de sostenibilitat medioambiental.

Com en les edicions anteriors, s’organitzaran activitats paral•leles als ecomercats (visites, tallers, etc) per tal de difondre d’una manera lúdica i educativa aspectes ecològics, culturals i naturals de l’entorn més proper. En aquestes activitats hi col•laboraran l’Ecomuseu-Farinera, el Parc Natural dels Aiguamolls i els propis productors del mercat. Normalment es realitzaran a la Sala Polivalent de l’Ecomuseu, tot i que no es descarta fer-les en d’altres indrets com la mateixa Plaça dels Homes, etc.

Pel diumenge 6 de febrer hi ha organitzada una visita guiada al museu a les 11h. que permet d’una manera diferent re(descobrir) i gaudir del patrimoni fariner de la vila. La visita coincideix amb la Jornada de Portes Obertes que el museu ofereix per celebrar la Festa de la Candelera, per això la visita serà gratuïta.