MIRADES aprendre a mirar

1 d'octubre de 2013 - General

L’Ecomuseu-Farinera prepara per a aquesta tardor el projecte MIRADES, comissariat per Juan Jesús Aznar en col•laboració amb el museu, on es desenvoluparà l’activitat.

És un projecte bàsicament formatiu que té per objectiu crear una sèrie de tallers conduïts per quatre artistes del territori, Mercè Riba, Daniel Lleixa, Quim Arqués i Daniel Torrent que ens proporcionen una mirada complementària des de les diferents arts plàstiques: l’escultura, la pintura, la fotografia i la il•lustració. Tant entre aquestes tècniques com entre l’obra dels artistes existeixen vasos comunicants, tècniques i estils que es nodreixen d’una mateixa arrel.

El llenguatge de l’art interpreta la vida segons la mirada de l’artista, allunyant-nos d’allò real i invocant-ho al mateix temps. Tot i que el llenguatge s’interposa entre el mirar i la realitat, permet l’expressió de l’artista. A més, a través de la seva obra, a través de la coherència de les seves paraules, ens ensenyen a mirar la seva creació.

Els participants als cursos aprendran els processos creatius de cada una de les tècniques. Cada artista exposarà les seves obres per separat, ensenyarà i explicarà els processos de creació. Així, aquesta transmissió de coneixements i de mirades ens ajuda a aprendre a veure una obra d’art.

Cada un dels artistes oferirà un taller sobre la seva especialitat, i compartirà amb els participants el seu procés creatiu i tècnic. Els tallers esdevenen, en la metàfora del mirall, un lloc on les imatges són i deixen de ser aparença de la imatge per reflectir el mètode de treball i la tècnica que tot procés creatiu requereix.

Les classes es faran a la Sala del Blat de l’Ecomuseu-Farinera, des del dia 18 d’octubre al 21 de desembre. En total són 12 sessions formatives de 2 hores cada una. Cada artista realitzarà tres sessions, una sessió teòrica, en divendres a la tarda, i dues de pràctiques, al matí dels dissabtes consecutius.
El preu per alumne és de 80 €, materials inclosos, que suposa un cost de poc més de 6,5 € la sessió. La informació sobre el curs i la butlleta d’inscripció estarà aviat disponible al web www.ecomuseu-farinera.org.

El procés culminarà amb l’exposició de l’obra dels artistes imbricada en l’espai expositiu de l’Ecomuseu-Farinera. D’altra banda, aquesta exposició taller conjunta hauria de ser també un debat sobre els processos que té l’expressió artística per arribar al gran públic. Així, en paral•lel a l’exposició tindrà lloc una taula col•loqui sobre el funcionament del negoci de l’art, quin és el paper de les galeries i com funciona, què fan els marxants d’art i com tot aquest procés nodreix l’artista i/o lucra els intermediaris entre el creador i el públic.