L’exposició temporal Terra d’aigua, vent i cereals torna a itinerar, ara a Sant Feliu de Pallerols.

12 de desembre de 2011 - General

L’exposició temporal: Terra d’aigua, vent i cereals. Molins fariners de l’Alt Empordà, comissariada i produïda per l’Ecomuseu-Farinera l’any 2008, itinera al municipi garrotxí de Sant Feliu de Pallerols.

L’exposició serà un complement més als actes previstos pel proper dissabte 18 de desembre per tal d’inaugurar la rehabilitació del molí de Conqueta, documentat des del segle XV i que va funcionar fins al 1965. S’ha restaurat per part de l’Ajuntament de Sant Feliu de Pallerols i l’Associació Esbart de la Vall d’Hostoles per tal que sigui un element clau per la promoció turístic-econòmica del municipi que impulsa el Projecte Remença, amb la intenció d'aprofitar els testimonis físics del passat i també l’ús de la memòria intangible per tota la comarca de la Garrotxa.

L’exposició sobre molins que dóna a conèixer les petites construccions productives de tradició medieval que esquitxaren el territori altempordanès i que han arribat fins als nostres dies, protagonistes d’un paisatge, testimonis d’una història i companys de moltes vides, es podrà visitar a la Sala de l’Esbart de Sant Feliu de Pallerols del 17 al 31 de desembre. Una nova ocasió per gaudir d’aquesta exposició, que l’any passat va itinerar per la Catalunya Nord.