L’exposició temporal Terra d’aigua, vent i cereals itinera per la Catalunya Nord.

8 d'abril de 2010 - General

L’exposició temporal: Terra d’aigua, vent i cereals. Molins fariners de l’Alt Empordà, comissariada i produïda per l’Ecomuseu-Farinera l’any 2008, itinera per diferents municipis de la Catalunya Nord al llarg d’aquest 2010.

L’exposició que dóna a conèixer les petites construccions productives de tradició medieval que esquitxaren el territori altempordanès i que han arribat fins als nostres dies, protagonistes d’un paisatge, testimonis d’una història i companys de moltes vides, primerament, es podrà visitar a l’Institut regional Leon Blum de Perpinyà. Concretament, ahir 7 d’abril s’inaugurava l’exposició amb un dinar que van preparar els alumnes de cuina de l’escola. També s’aprofitava per presentar l’inventari dels molins de vent del Roselló fet pel Sr. Noell. Posteriorment, l’exposició anirà al municipi de Clairà (Roselló) on des de l’Ajuntament s’està treballant en la recuperació i valorització d’un vell molí.

En el conveni de col•laboració signat per aquesta itinerancia s’acorda que es farà esment de la col•laboració amb l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries en totes les accions de difusió derivades de l’activitat i també es distribuiran fulletons del museu per donar-lo a conèixer.