L’exposició Paisatge latent: closes, cortals i cortalers viatja fins el Parc Natural dels Aiguamolls pel XXIII Festival de les Aus.

23 de novembre de 2015 - General

L’exposició, produïda per l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries, itinera al Cortalet, el centre d’informació del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà. Serà la segona vegada que l’exposició itinera aquest 2015.

La mostra formarà part de l’àmplia oferta del XXIII Festival de les Aus que organitza el Parc durant quatre dies, del 5 al 8 de desembre, per tal de donar a conèixer el món de les aus i la natura dels Aiguamolls al públic en general.

L’exposició dóna a conèixer la vida i les històries d’aquelles persones que vivien al cortals de Castelló d’Empúries, Sant Pere Pescador i Perelada durant la primera meitat del s. XX. A partir principalment d’imatges, recollides durant el procés de recerca, ens endinsem en el món dels cortalers per conèixer els cortals i les closes, dos elements singulars del paisatge agrícola d’aquesta zona de l’Empordà. Al llarg de l’exposició es poden veure els canvis soferts en el paisatge i també en quin estat han arribat aquests cortals fins als nostres dies.

La mostra s’inaugurarà a les 17h el dissabte 5 de desembre. I restarà als Aiguamolls fins a finals de febrer de 2016.