Les àvies del Parc de Pedra Tosca protagonistes de l’Ecomercat de Castelló d’Empúries

2 de març de 2011 - General

La Plaça dels Homes de Castelló d’Empúries acollirà el proper diumenge 6 de març el tercer Ecomercat de Castelló d’Empúries. Tots aquells que vulgueu comprar directament productes ecològics i de qualitat teniu una cita des de les 9 fins a les 14h. Hi podreu trobar diversos productes: pa, iogurts d’ovella ripollesa, ous de gallina empordanesa, mel, fruites, verdures, conserves de carbassa, arròs, llegums, farines de cereals i lleguminoses, pasta, condiments, sal i sucre. També productes de cosmètica ecològica, ungüents i macerats terapèutics. I fins i tot el servei d’un ferrer a domicili i eines utilitàries de ferro fetes a mà.

A la sala polivalent de l’Ecomuseu-Farinera, les àvies del Parc de Pedra Tosca ens faran un taller sobre les herbes remeieres. Els assistents aprendran quines són les principals herbes remeieres i se’ls ensenyarà com fer ungüents, cremes i tisanes. L’activitat és gratuïta prèvia inscripció al museu, fins un màxim de 30 persones.

El Parc de Pedra Tosca, situat al municipi de Les Preses, és un espai visitable on es poden observar roques volcàniques que varen ser traslladades per l'home, a finals del s. XIX, per tal d'obtenir petits terrenys on poder cultivar, coneguts com les artigues. Avui en dia s’hi han recuperat diversos cultius tradicionals: fajol, sègol, naps, blat de moro, colza... Us aconsellem una visita a aquest gran laberint de murs de pedra seca, amb cabanes de pedra i artigues de diferents mides El paisatge us sorprendrà!.