L’Ecomuseu-Farinera, un espai obert a les iniciatives ciutadanes.

7 de febrer de 2011 - General

L’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries acollirà dimecres 9 de febrer dues activitats destinades a públics ben diferents i organitzades des de diferents entitats.
El Pla Educatiu d’Entorn de Castelló d’Empúries ha escollit el museu per realitzar el curs de Còmic Manga per alumnes de secundària del municipi. Es tracta d’un taller de 7 sessions de 2 hores que es realitzarà fins al 30 de març on els joves aprendran les tècniques bàsiques del dibuix còmic - manga.

La primera edició d’aquest curs va tenir molt d’èxit entre els joves castellonins, per això enguany, s’ha apostat per repetir l’experiència en el marc de la Farinera. Els participants tindran l'oportunitat de crear material il•lustratiu sobre el patrimoni fariner que es difondrà des de l'Ecomuseu-Farinera guiats pels consells i l’experiència del dibuixant Boris Mörker.

L’organització Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya de Girona (JARC-Girona) ha escollit la Sala Polivalent de l’Ecomuseu-Farinera per celebrar la jornada dedicada a millorar la gestió que es fa dels purins a les granges.

La jornada, oberta a tothom i que començarà a les sis de la tarda, està pensada per informar sobre les noves tecnologies que hi ha actualment per transformar els purins i com gestionar millor els camps. Les ponències aniran a càrrec de Josep Permanyer, cap de l'empresa Depurinsa a Catalunya, i de Carles Mayol, de l'IRTA Mas Badia. Finalment, es presentaran els resultats d'un estudi sobre quina olor fan les granges a partir del que s'ha detectat en un treball de camp amb un olfactòmetre electrònic. Aquest estudi el presentarà Narcís Castelló, tècnic de Medi Ambient del Grup de Sanejament Porcí de Girona.

L’Ecomuseu-Farinera una institució nascuda amb la finalitat de conservar i enriquir el patrimoni de la Farinera i el seu entorn, promoure'n l'ús social i convertir-lo en una eina dinamitzadora de la vida social, econòmica i de promoció cultural de la vila de Castelló d'Empúries i de la comarca de l'Alt Empordà, es consolida com un espai obert a la ciutadania per realitzar-hi tot tipus d’activitats.